Pește fraged la tigaie cu ceapă, fără stropi de ulei pe faianță!

Dacă obișnuiți să mâncați des pește, cu siguranță aveți nevoie de moduri diferite de a-l prepara.

Vă propunem o rețetă foarte ușoară de pește fraged la tigaie cu ceapă. Pe cât de simplă, pe atât de reușită.

Peste fraged la tigaie cu ceapa

Imagine cu titlu sugestiv peste fraged la tigaie: Ralph Daily

Este o metodă care face peștele foarte fraged și suculent, datorită faptului că acesta nu se prăjește direct, ci mai curând se fierbe înăbușit sub capac.

Totodată, acest mod de preparare are avantajul că păstrează bucătăria curată de stropii nedoriți de ulei care sar din tigaie când prăjiți peștele fără capac.

Citește șiSupă de cod cu legume – o rețetă cu numeroase beneficii

Pește fraged la tigaie cu ceapă – rețetă

Ingrediente

  • 3 pești cod
  • 2 cepe
  • 4-5 linguri de ulei
  • 1 linguriță de sare
  • piper măcinat

Mod de preparare

După cum puteți vedea, lista ingredientelor este cât se poate de scurtă.

În loc de cod puteți folosi și alt tip de pește, precum merluciu, macrou, păstrăv, crap, doradă etc.

Numărul de pești depinde de numărul de porții pe care doriți să le obțineți.

Curățați peștii de solzi. Tăiați-i, scoteți măruntaiele și înlăturați coada și aripioarele.

Spălați bine peștii la interior și porționați-i bucăți.

Puneți bucățile de pește într-un bol. Presărați-le cu sare și piper și masați cu mâinile, să se condimenteze uniform.

Decojiți și tăiați ceapa rondele subțiri.

Puneți uleiul într-o tigaie, pe foc. Când s-a încins, puneți bucățile de pește, câte încap lejer.

Deasupra peștelui așezați rondelele de ceapă.

Puneți capacul și potriviți focul.

Lăsați peștele să se prăjească pe o parte 10 minute. Întoarceți-l cu o paletă.

Lăsați-l 5 minute, să se înmoaie bine.

Când peștele s-a făcut, se scoate pe o farfurie. Se servește cu sosul din tigaie rezultat din ulei și zeama de la ceapă și pește.

Puteți pune deasupra pătrunjel tocat mărunt.

Peștele astfel făcut se poate mânca alături de o porție de piure, orez, legume coapte, salată de verdețuri sau mujdei și mămăligă.

Îl puteți pune pe masă la prânz sau la cină. Este o mâncare ușoară dar sățioasă și sănătoasă.

Pe lângă ceapă, la gătit puteți folosi și alte legume, ca în imagine: dovlecel, roșii, broccoli etc.

Citește și – Pește la cratiță, cu fasole verde – rețetă mănăstirească

Codul – o sursă importantă de proteine slabe, vitamina B12 și seleniu

Codul are o carne albă moale, cu un gust blând. Conține minerale, vitamine din grupul B și proteine.

Vitaminele B sunt importante pentru metabolizarea nutrienților din alimente și producția de energie.

85 de grame de cod gătit oferă 30% din doza zilnică recomandată de vitamina B12 pentru adulți.

Codul conține fosfor și seleniu – un mineral care protejează ADN-ul și ajută funcția glandei tiroide.

85 de grame de cod acoperă 40% din doza zilnică recomandată pentru adulți.

Consumul de cod susține sănătatea inimii și ajută la pierderea în greutate. 85 g de pește are 90 de calorii și doar un gram de grăsime.

Este unul din tipurile de pește care are un conținut redus de mercur.

Surse articol:

1. Rețete Ușoare: https://retete-usoare.eu/prajim-pestele-in-asa-fel-cand-nu-avem-chef-sa-curatam-indelung-stropii-de-ulei-de-pe-aragaz-foarte-suculent-si-gustos/
2. Grant Tinsley, Is Cod Healthy? Nutrition, Calories, Benefits and More, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/is-cod-healthy

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.