Roșii cu mentă și sos de usturoi – o salată răcoritoare de vară

Roșiile sunt legumele cele mai consumate în timpul verii. Le folosim atât la salate, cât și la mâncărurile gătite.

În zilele călduroase preferăm gustările reci, care nu necesită preparare termică.

Roșii mentă și cu sos de usturoi - o salată răcoritoare de vară

Imagine cu titlu sugestiv roșii mentă și cu sos de usturoi: Jcomp – Freepik.com

O salată răcoritoare și savuroasă pe care o putem servi în diminețile sau serile de vară este salata de roșii cu mentă și sos de usturoi.

Salată de roșii cu mentă și sos de usturoi – rețetă

Ingrediente

½ kg de roșii
– 25 ml de ulei
– 2-5 căței de usturoi
– ½ linguriță de miere
– ½ linguriță de sare
– 1 praf de piper
– mentă, după gust

Metodă de lucru

Roșiile folosite la această salată trebuie să fie ferme, nu foarte zemoase.

Începeți rețeta cu pregătirea sosului de usturoi.

Curățați cățeii de usturoi de coajă și dați-i prin zdrobitor.

Puneți-i într-un bol și adăugați uleiul, mierea, sarea și piperul.

Frecați ingredientele cu dosul unei lingurițe, pentru a transforma mujdeiul într-o pastă fină. Poate fi nevoie și de puțină apă sau suc de lămâie.

Spălați frunzele de mentă și tocați-le mărunt.

Spălați roșiile și tăiați-le felii subțiri sau sferturi.

Salata se așază în straturi într-un bol pătrat sau rotund.

Primul strat trebuie să fie de roșii. Peste ele se presară mentă, iar apoi sosul de usturoi și miere.

Continuați să alternați ingredientele după acest model. Ultimul strat trebuie să fie de sos.

Acoperiți vasul cu o folie de plastic sau cu un capac.

Sugestii

Lăsați salata 2-4 zile în frigider.

Deși pare o perioadă foarte lungă, salata devine mult mai gustoasă după ce stă la rece câteva zile.

Gusturile diferite de dulce și iute trebuie să se întrepătrundă bine.

Dat fiind că trebuie să stea mult la frigider, o puteți prepara în cantități duble sau chiar mai mari.

Salata de roșii cu mentă și sos de usturoi poate fi servită ca atare, la cină, sau la micul-dejun.

Dacă vreți să îi dați mai multă consistență, puteți adăuga bucăți de brânză, carne sau pește în salată. Va fi mult mai sățioasă și potrivită pentru masa de prânz.

În loc de mentă puteți folosi busuioc. Este la fel de aromat și răcoritor.

Dar la fel de bine puteți opta pentru mărar sau pătrunjel, în cantități mai generoase.

Beneficiile roșiilor

Roșiile sunt alimente hrănitoare, hidratante și sățioase. Consumul lor poate ajuta la prevenirea mai multor tipuri de cancere.

Datorită faptului că ajută la controlul presiunii arteriale, pot preveni bolile de inimă.

Pot reduce inclusiv nivelul de zahăr din sânge la diabetici.

Roșiile sunt una din cele mai bune surse de licopen. Acest antioxidant se mai găsește în pepenele verde.

A fost asociat cu scăderea riscului de boli cardiovasculare și cancer. Totodată, licopenul și luteina din tomate protejează ochii de bolile degenerative.

Alți compuși antioxidanți importanți din roșii sunt beta-carotenul, naringenina, acidul clorogenic și vitamina C

Tomatele conțin de asemenea vitamina K, acid folic și potasiu.

Gustul și textura lor le fac potrivite diverselor gustări, de la sandvișuri și salate, până la sosuri, topping-uri și lipii umplute.

Cercetările au arătat că prepararea termică mărește concentrația de licopen. De aceea tomatele sunt printre puținele legume care sunt mai sănătoase gătite decât crude.

Este foarte important să le spălați bine înainte de a le consuma proaspete. Asta deoarece pot avea reziduuri mari de pesticide.

Rețete similare

Salată de roșii, pătrunjel și tahini – o rețetă palestiniană cuceritoare

Panzanella – salată italienească din roșii, castraveți, ceapă și crutoane

Salată de fasole boabe, roșii și busuioc

Salată de roșii cu pătrunjel și sfeclă

Surse articol:

1. Rețetă preluată din: Rețete Ușoare, Mai Gustoase Roșii Nu Ați Mâncat: https://retete-usoare.eu/mai-gustoase-rosii-nu-ati-mancat-cu-cat-mai-mult-stau-in-frigider-cu-atat-devin-mai-delicioase/
2. Adda Bjarnadottir, Tomato 101: Nutrition Facts and Health Benefits, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/foods/tomatoes
3. Megan Ware, Everything you need to know about tomatoes, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/273031

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.