Cel mai simplu și suculent somon la cuptor, cu lămâie, unt și usturoi

Somonul este unul din alimentele pe care ar trebui să le consumăm săptămânal.

Experții ne sfătuiesc să includem peștele cel puțin de două ori pe săptămână în dieta noastră. Iar peștele gras este una din cele mai bune alegeri în ceea ce privește beneficiile aduse organismului.

Cel mai simplu si suculent somon la cuptor, cu lamaie, unt si usturoi

Cel mai simplu si suculent somon la cuptor, cu lamaie, unt si usturoi: Timolina – Freepik.com

Somonul are beneficii majore pentru sistemul cardiovascular și creier 

Un studiu clinic, publicat în jurnalul „Atherosclerosis” a arătat că persoanele care mănâncă somon au nivelurile de colesterol, trigliceride și tensiune arterială semnificativ mai mici decât non-consumatorii.

Studiul a fost realizat pe 48 de adulți sănătoși, care au consumat câte 125 g de somon pe zi, timp de 1 lună.

Includerea acestui aliment în dieta lor a redus tensiunea arterială cu 4%, trigliceridele cu 15% și colesterolul LDL cu 7%.

Acest rezultate indică o scădere de 25% a riscului de boli cardiovasculare.

Citește și – Un compus din somon reduce oboseala fizică și mentală

Majoritatea beneficiilor pe care le are somonul se datorează conținutului de Omega-3.

Acizii grași polinesaturați din somonul atlantic sunt deosebit de importanți pentru creier. La copii, aceste grăsimi contribuie la dezvoltarea creierului și creșterea performanței cognitive.

Un studiu apărut în jurnalul „Clinical Nutrition” în 2019 a arătat că copiii care au primit 3 porții de somon pe săptămână, timp de 3,6 luni, au avut rezultate mai bune la testele cognitive.

Somonul ara avantajul că se gătește foarte ușor. Indiferent dacă îl facem în tigaie, în cuptor sau pe gril, se pătrunde repede și este gata în câteva minute.

Ingredientele care îi scot gustul, textura și aroma în evidență sunt usturoiul, sucul de lămâie și plantele aromatice.

Pentru a găti somonul după rețeta de mai jos, aveți nevoie doar de 20 de minute. Veți obține un pește moale, suculent și deosebit de aromat.

Somonul la cuptor este întotdeauna o alegere bună pentru cină, deoarece este o masă ușoară.

Citește și – Astaxantina din păstrăv și somon – regina antioxidanților

Somon la cuptor cu unt, lămâie și usturoi – rețetă

Ingrediente

  • 3-4 fileuri sau rondele de somon
  • sucul de la 1 lămâie
  • 3 căței de usturoi
  • unt
  • pătrunjel și mărar, după gust

Mod de preparare

Somonul se lasă să ajungă la temperatura camerei (dacă îl aveați în congelator sau în frigider). Durează circa un sfert de oră.

La fel ca puiul, nu este indicat să spălați peștele crud, deoarece există riscul contaminării cu bacterii. Gătirea va distruge microorganismele dăunătoare care ar putea fi prezente.

Fileurile se pun într-o tavă potrivită.

Amestecați untul topit cu sucul de lămâie și ungeți bucățile de pește, folosind o pensulă.

Presărați peste ele sare, piper și usturoi zdrobit.

Introduceți tava în cuptor și lăsați-le să se coacă circa un 15-20 de minute.

Este gata când carnea se desface șuvițe.

În momentul servirii, somonul se presară pe deasupra cu verdețurile tocate mărunt.

Somonul la cuptor poate fi servit ca atare, sau alături de o garnitură de orez, piure, spanac călit, fasole verde păstăi, broccoli, sparanghel, paste.

Sau cu o salată de verdețuri ori legume crude.

Citește și – Somon cu legume, sos de muștar și miere – rețetă cu beneficii cardiovasculare

Surse articol:

1. Downshiftology, Baked Salmon. Easy No-Fail Recipe With Lemon, Garlic, Butter: https://www.youtube.com/watch?v=2uYoqclu6so&ab_channel=DownshiftologyDownshiftologyVerificat / https://downshiftology.com/recipes/best-baked-salmon/
2. Jose J Lara, Maria Economou, A Michael Wallace, Anne Rumley, Gordon Lowe, Christine Slater, Muriel Caslake, Naveed Sattar, Michael E J Lean, Benefits of salmon eating on traditional and novel vascular risk factors in young, non-obese healthy subjects, Atherosclerosis. 2007 Jul;193(1):213-21: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17069820/
3. Hans Demmelmair, Jannike Øyen, Tina Pickert, Astrid Rauh-Pfeiffer, Kjell Morten Stormark, Ingvild Eide Graff, Øyvind Lie, Marian Kjellevold, Berthold Koletzko, The effect of Atlantic salmon consumption on the cognitive performance of preschool children – A randomized controlled trial, Clin Nutr. 2019 Dec;38(6):2558-2568: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30598384/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.