Salată de sfeclă, morcov și spanac

Salata de sfeclă, morcov și spanac este pe cât de simplă, pe atât de gustoasă și sănătoasă.

Vibrantă, suculentă, tonică, plină de vitamine și antioxidanți.

Salata de sfecla, morcov si spanac

Salata de sfecla, morcov si spanac: Flickr

Sfecla protejează sistemul cardiovascular și rinichii

Sfecla roșie nu trebuie să lipsească din salatele noastre, mai ales în stare crudă.

Este săracă în calorii, dar bogată în fibre. Conține minerale, acid folic și alte vitamine din complexul B, precum și betaină.

Această substanță protejează vasele de sânge și scade riscul de boli coronariene, accidente vasculare sau boli vasculare periferice.

Citește și – Salată de roșii cu pătrunjel și sfeclă

Consumul de sfeclă contribuie la scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea funcției rinichilor.

Poate fi utilă în hipertensiune arterială, diabet, rezistență la insulină sau disfuncții renale.

Morcovul oferă de asemenea compuși importanți, precum beta-caroten și falcarinol. Acești antioxidanți ne apără de cancer.

100 de grame de morcov crud furnizează 557% din DZR de vitamina A, 11% din vitamina K și 10% din vitamina C.

Frunzele verzi de spanac sunt bogate în antioxidanți care protejează retina și vederea, precum luteină, zeaxantină și beta-caroten.

100 grame de spanac crud acoperă 402% din DZR de vitamina K, 312% din vitamina A, 48% din acid folic, 47% din vitamina C, 39% din mangan, 34% din fier, 20% din magneziu, 14% din cupru, 13% din vitamina E și 12% din potasiu.

Spanacul ajută la prevenirea diabetului, cancerului și astmului. Susține digestia, sănătatea inimii, oaselor, pielii și părului.

Citește și – 4 rețete de salată din sfeclă roșie pe care trebuie să le notezi

Salată de sfeclă, morcov și spanac – rețetă

Nr. de porții: 4

Ingrediente

  • 4 sfecle mici
  • 2 morcovi
  • 150 g de spanac
  • 1 ardei kapia sau ardei gras
  • ulei de măsline
  • oțet balsamic sau suc de lămâie
  • sare și piper, după gust

Mod de preparare

Această salată poate fi făcută în două moduri: fie din legumele crude, fie din legumele coapte la cuptor.

Dacă tolerați cruditățile, curățați sfeclele și morcovii, clătiți-le și dați-le prin răzătoarea cu găuri mari.

Spălați frunzele de spanac și rupeți-le bucăți mici.

Ardeiul îl puteți tăia fâșii, pentru a intra în armonie cu sfecla și morcovii.

Amestecați toate legumele într-un bol.

Faceți un dressing din ulei de măsline și oțet sau suc de lămâie, adăugând condimentele preferate.

Turnați sosul peste salată și amestecați ușor.

Salata poate fi servită după ce stă puțin timp la frigider. Legumele vor lăsa mai mult suc, iar salata va fi mai savuroasă.

Dacă nu puteți consuma legume crude, coaceți-le în cuptor.

Aprindeți cuptorul la 230 de grade Celsius.

Decojiți sfeclele și morcovii și tăiați-le cubulețe, respectiv rondele sau fâșii. Tăiați și ardeiul fâșii.

Masați legumele într-un bol cu puțin ulei, suc de lămâie sau oțet, sare, piper și alte mirodenii, dacă vreți.

Puneți-le într-o tavă tapetată cu hârtie de copt.

Coaceți legumele circa 40-50 de minute, sau până când s-au înmuiat bine iar furculița pătrunde ușor prin ele.

Rupeți spanacul mărunt și puneți-l într-un bol. Adăugați legumele coapte și finisați cu puțin ulei și suc de lămâie.

Salata poate fi servită imediat.

Citește și – Salată de fasole cu sfeclă roșie

Surse articol:

1. Kraft Canada.ca, Roasted Beet, Carrot and Spinach Salad: https://www.kraftcanada.ca/recipe/roasted-beet-carrot-spinach-salad-172974
2. Parvin Mirmiran, Zeinab Houshialsadat, Zahra Gaeini, Zahra Bahadoran, and Fereidoun Azizi, Functional properties of beetroot (Beta vulgaris) in management of cardio-metabolic diseases, Nutr Metab (Lond). 2020; 17: 3: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6947971/
3. Nutrition and You, Beets Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/beets.html
4. Nutrition and You, Carrots Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/carrots.html
5. Nutrition and You, Spinach Nutrition Facts: https://www.nutrition-and-you.com/spinach.html
6. Megan Ware, Natalie Olsen, Health benefits and nutritional value of spinach, Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/270609

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.