Salată de iarnă din crudități – rețetă mănăstirească

Salatele de crudități – deși nu sunt la fel de apetisante precum mâncărurile gătite, au o valoare nutrițională și terapeutică inestimabilă.

Fiecare anotimp are oferta lui de legume și plante, din care putem prepara diverse salate.

Salata de iarna din cruditati – reteta manastireasca

Salata de iarna din cruditati – reteta manastireasca

Legumele crude sunt foarte importante pentru dieta noastră deoarece conțin multe fibre, vitamine și antioxidanți.

Fibrele ajută la reglarea tranzitului intestinal, la reducerea colesterolului, la controlul zahărului din sânge și scăderea greutății corporale.

Mai mult, un aport adecvat de fibre ne poate proteja și de boli grave, precum cancerul. Studiile au arătat că fibrele contribuie la prevenirea cancerului mamar, bucal, esofagian și colorectal.

Citește și – Salata măturița – curăță colonul și întărește imunitatea la boli

Salată de crudități – rețetă mănăstirească

Ingrediente

  • 1 sfeclă mică
  • 1 morcov
  • 1 măr
  • 1 păstârnac
  • ½ ridiche neagră

Mod de preparare

Curățați toate ingredientele de coajă și dați-le prin răzătoarea cu găuri mari.

Pregătiți un sos din ulei, zeamă de lămâie și sare și turnați peste legume.

Amestecați ușor și lăsați salata la macerat câteva minute, pentru a se înmuia puțin.

Beneficiile consumului de salate

Salatele și ciorbele sunt cele mai bune mâncăruri pentru slăbit. Dacă vreți să pierdeți în greutate, mâncați câte o salată înainte de fiecare masă.

Dacă adăugați câteva surse de proteine și grăsimi bune în salată, nici nu veți mai avea nevoie de felul doi.

Fibrele din legume satură și mențin mai mult timp sațietatea.

Citește și – Salată de crudități pentru prânz, fără ulei

Adăugați câteva linguri de semințe sau nuci pentru un aport de proteine și grăsimi sănătoase. Puteți folosi semințe de dovleac, de floarea-soarelui, de cânepă, de in sau de chia.

O altă sursă bună de grăsimi benefice este avocado.

O altă sugestie binevenită este să puneți în dressing plante aromatice. Cimbru, oregano, rozmarin, pătrunjel, busuioc, usturoi. Acestea conțin antioxidanți puternici care protejează împotriva bolilor.

În plus, au și proprietăți antibacteriene.

Sfecla menține un nivel optim al tensiunii arteriale. Îmbunătățește digestia, combate inflamațiile. Susține sănătatea creierului. Are proprietăți anticancerigene.

Contribuie de asemenea la scăderea în greutate.

Morcovul este o sursă prețioasă de antioxidanți, în special carotenoide. Conține alfa și betacaroten, luteină, licopen, poliacetileni și antocianini.

Acești compuși protejează împotriva bolilor oculare, a cancerului și a bolilor de inimă.

Totodată, consumul de morcovi ajută la scăderea colesterolului.

Citește și – Salată de fasole cu sfeclă roșie

Ridichea neagră stimulează funcția ficatului și fluxul biliar.

Conține vitamina C, vitamine din grupul B și minerale.

Este util în tuse și răceala severă. Sucul de ridiche cu miere ajută la vindecarea infecțiilor tractului respirator.

Un beneficiu mai puțin știut al ridichii negre este acela de a combate hipertiroidismul. Ridichea neagră conține rafanină, un compus bogat în sulf care ajută la reglarea funcției glandei tiroide.

La fel ca morcovul, ridichea neagră reduce formarea colesterolului prin îmbunătățirea funcției hepatice și digestive.

Ridichea ajută la detoxifierea și la echilibrarea pH-ului stomacului. Reduce aciditatea excesivă și înlătură balonarea.

Este folosită și ca leac natural pentru nisip și pietre la rinichi și bilă, datorită proprietăților sale diuretice.

Surse articol:

1. Lia Agache, Salată-aperitiv de crudități, Leacuri și Rețete Mănăstirești, Nr. 12, 10 octombrie – 10 decembrie, 2016, Editura Lumea Credinței, București, p. 50
2. Alina Petre, Should you eat salad for breakfast, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/salad-for-breakfast
3. Lorna Kring, 9 Reasons to eat a salat a day, Foodal: https://foodal.com/knowledge/paleo/9-good-reasons-to-eat-a-salad-a-day/
4. Daisy Coyle, 9 Impressive health benefits of beetroots, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-beets#TOC_TITLE_HDR_3
5. Adda Bjarnadottir, Carrots 101: Nutrition facts and health benefits, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/foods/carrots
6. Nilankeeta Roy Chowdhury, 17 Amazing benefits of black radish for skin, hair and health, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-black-radish-for-skin-hair-and-health/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.