Pâinici sănătoase, care nu îngrașă – se coc în 2 minute!

Dacă v-a plăcut rețeta de lipii din linte, cu siguranță veți aprecia și aceste pâinici sănătoase, fără făină de grâu. Sunt ideale pentru persoanele care urmează o dietă fără gluten sau săracă în carbohidrați.

Un exemplu în acest sens este dieta ketogenică, în care accentul este pus pe grăsimi. 90% din caloriile zilnice trebuie să provină din grăsimi.

Painici sanatoase care nu ingrasa

Painici sanatoase care nu ingrasa: Senivpetro – www.freepik.com

Pâinici sănătoase, care nu îngrașă – rețetă

Ingrediente

  • 1 ou
  • 1 lingură mare de migdale măcinate
  • 1 lingură mare de semințe de in măcinate
  • 2 linguri de ulei (cel de cocos este foarte bun)
  • 1 praf de sare

Mod de preparare

Spargeți oul într-un bol termorezistent. Adăugați uleiul și bateți compoziția cu un tel mic. Adăugați apoi făina de migdale și semințele de in măcinate.

Făina de migdale se poate obține în casă din migdale sau fulgi de migdale măcinate fin prin robot sau râșnița electrică de cafea.

Amestecați bine compoziția, până dispar toate cocoloașele.

Presărați deasupra semințe de susan (sau de dovleac).

Introduceți bolul în cuptorul cu microunde și lăsați compoziția să se coacă timp de 2 minute. Dați temperatura la maxim.

După ce pâinea s-a copt, lăsați-o să se răcească. O puteți tăia apoi în două, pentru a o folosi la tartine sau sandvișuri.

Dacă nu vreți să utilizați cuptorul cu microunde, puteți coace compoziția în tigaie. Puneți cu lingura din aluat în tigaie, formând niște turtițe mici.

Citește și – Pâinici din mălai – pâinea săracului în sec. XVIII

Dieta ketogenică ajută la arderea grăsimilor

Dieta keto forțează corpul să folosească un alt tip de energie decât glucoza pe care o oferă carbohidrații precum cerealele, leguminoasele, fructele și legumele.

În dieta keto organismul începe să utilizeze grăsimile stocate ca sursă de energie. Din acest motiv este recomandată persoanelor care vor să slăbească.

Consumul de carbohidrați trebuie să fie de maxim 20-50 de grame pe zi. Doar o banană medie are 27 g de carbohidrați.

După câteva zile de dietă săracă în carbohidrați, corpul intră în stare de cetoză. Este vorba despre o stare metabolică în care corpul începe să producă cetone din grăsimi, care sunt folosite pentru energie.

Prin reducerea depozitelor de glicogen și apă, scăderea în greutate are loc imediat. Pe termen lung, dieta keto diminuează apetitul și implicit consumul de calorii.

În starea de cetoză se ajunge și în perioadele de post sau înfometare.

Ciește și – Cum să mănânci pâine fără să te îngrași – sfaturile experților

Ce beneficii are dieta keto

Studiile au arătat că dieta keto și starea de cetoză au anumite beneficii pe lângă pierderea în greutate:

  • îi ajută pe copiii cu epilepsie
  • îmbunătățește nivelul colesterolului și trigliceridelor din sânge
  • scade riscul bolilor cardiovasculare
  • îmbunătățește rezistența la insulină
  • scade factorii de risc ai diabetului de tip 2, obezitate și boli cardiovasculare
  • ameliorează simptomele de Parkinson după 1 lună de dietă

Alimente interzise și permise în dieta keto

O persoană care dorește să încerce această dietă trebuie să elimine din dietă toate cerealele, băuturile dulci și dulciurile. Va reduce de asemenea consumul de cartofi, leguminoase și fructe.

În schimb, poate mânca următoarele alimente:

  • fructe de mare
  • legume sărace în carbohidrați (conopidă, broccoli, varză, castraveți, dovlecei, fasole verde, sparanghel, vinete, salată verde, ardei verzi, spanac, roșii)
  • produse lactate (brânzeturi, iaurturi, smântână, unt)
  • carne
  • măsline
  • ulei de cocos
  • ulei de măsline
  • avocado
  • fructe de pădure
  • nuci, migdale, fistic, caju, semințe de in, semințe de susan, semințe de dovleac
  • ciocolată neagră
  • cafea neîndulcită

Citește și – Mâncați pâine de secară! Secara nu a fost și nu poate fi modificată genetic – prof. Ovidiu Bojor

Surse articol:

1. Hrefna Palsdottir, Grant Tinsley, What Is Ketosis, and Is It Healthy? Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/what-is-ketosis#Effects-on-weight-loss
2. Franziska Spritzler, Amy Richter, 16 Foods to Eat on a Ketogenic Diet, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/ketogenic-diet-foods#TOC_TITLE_HDR_3
3. Harvard Health Publishing, Should you try the keto diet? https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/should-you-try-the-keto-diet
4. Secretele frumuseții, Paine keto in 2 minute, fara faina, fara gluten: https://www.youtube.com/watch?v=wz7K5rFK3aE

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.