Ouă coapte în avocado, la cuptor – o rețetă care merită încercată! 

Avocado este unul din cele mai sănătoase alimente pe care le putem include în dieta noastră săptămânală.

Deși un singur avocado costă cam cât un kilogram de fructe sau legume de sezon, merită efortul financiar, ținând cont de valoarea sa nutrițională. Când vine vorba de alimentație, calitatea trebuie să primeze și nu cantitatea.

homemade-organic-egg-baked-avocado-with-salt-pepper_1205-2186

Oua coapte in avocado la cuptor: Dashu83 – www.freepik.com

Avocado este atât de versatil, încât putem face din el nenumărate preparate, atât sărate, cât și dulci. De la sosuri, creme și maioneze, până la salate și aperitive atractive.

În rândurile de mai jos vă arătăm un mod inedit de a consuma avocado.

Avocado gătit la cuptor, cu ochiuri – o rețetă deosebită, potrivită pentru micul-dejun sau pentru cină.

Este o mâncare simplă dar foarte gustoasă și bogată în nutrienți.

Pe lângă ingredientele de bază puteți adăuga diverse alte topping-uri, precum pește (bucăți de somon), bacon, ardei grași, ceapă, cașcaval ras, și așa mai departe.

Dacă nu ați făcut niciodată avocado cu ouă la cuptor, poate că este timpul să dați o șansă acestei rețete!

Citește și – Un avocado pe zi, mai ales la micul-dejun!

Rețeta poate fi inclusă într-o dietă Paleo, sau o dietă fără gluten.

Ouă coapte în avocado, la cuptor – rețetă

Ingrediente

  • 2 avocado
  • 4 ouă
  • sare și piper

Ingrediente opționale

  • cașcaval, telemea sau alt tip de brânză
  • file de somon sau bacon
  • pătrunjel, mărar sau busuioc
  • ardei gras
  • roșii cherry
  • ceapă verde

Mod de preparare

Aprindeți cuptorul la 220 de grade Celsius.

Faptul că sâmburele este atât de bombat este un avantaj pentru această rețetă.

Jumătățile de avocado nu trebuie scobite foarte mult în adâncime, ci doar puțin în lățime, pentru a încăpea mai bine ouăle.

Avocado trebuie să fie la temperatura camerei când faceți rețeta.

Scoateți câte 1 ½ lingurițe de pulpă din fiecare jumătate de avocado (lărgind centrul).

Așezați jumătățile de avocado într-o tavă. Pentru a sta drepte, puteți folosi o tavă cu orificii pentru brioșe.

Spargeți câte un ou într-un bol. Cu o linguriță, puneți mai întâi gălbenușul în interiorul bărcuțelor de avocado, apoi completați cu albuș, până se umple cavitatea.

Sau puteți turna tot oul în avocado, urmând ca albușul să se prelingă pe marginea fructului.

Dacă vreți să adăugați și alte ingrediente, precum cele din lista opțională, adăugați-le peste ouă (în acest caz va trebui să scobiți avocado mai mult).

Coaceți bărcuțele de avocado umplute cu ouă timp de 15-20 de minute. Când le scoateți, presărați sare și piper.

Combinația dintre avocado și ouă nu este potrivită numai din punct de vedere al gustului, ci și din perspectivă nutrițională.

Ambele ingrediente conțin nutrienți care susțin sănătatea creierului și a inimii (grăsimile din avocado și colina din ouă).

Citește și – Pastă de avocado pentru micul-dejun

Ouăle conțin proteine de calitate, potasiu, magneziu, fosfor, calciu, și vitamine valoroase, precum vitamina B12, vitamina B6, vitamina A și vitamina D.

Atât avocado, cât și ouăle pot ajuta la scăderea în greutate datorită faptului că mențin sațietatea mai mult timp.

O porție din această rețetă ne oferă cantități generoase de proteine, grăsimi, fibre, potasiu, vitamina A, vitamina C, calciu și fier.

Surse articol:

1. Lisa Bryan, Baked eggs in avocado: two ways, Downshiftology: https://downshiftology.com/recipes/baked-eggs-in-avocado-two-ways/
2. Kris Gunnars, Top 10 Health Benefits of Eating Eggs, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-health-benefits-of-eggs
3. Jaclin London, 5 Ways Eggs Supercharge Your Health Through Your Diet: https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/a48023/egg-nutrition/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.