File de somon, pe pat de legume – rețetă în stil mediteranean

Articol documentat

File de somon, pe pat de legume – o mâncare ușoară, rapidă și savuroasă, pe care o puteți prepara oricând, cu un efort minim.

Somonul este adorat chiar și de copii, iar părinții trebuie să știe că peștele gras este important pentru buna lor creștere și dezvoltare.

Somon pe pat de legume

Somon pe pat de legume: Stockking – www.freepik.com

Rețeta pe care v-o prezentăm este recomandată de Kaufland și este extrem de simplă.

Se pot folosi și alte legume decât cele recomandate, sau puteți înlocui unele ingrediente, după gust.

Somon pe pat de legume – rețetă

Ingrediente

  • 2 fileuri de somon
  • 2 ardei kapia
  • 1 dovlecel mic
  • 1 morcov mare
  • 100 g de unt
  • suc de lămâie
  • ulei
  • sare și piper, după gust

„Patul” de legume poate fi alcătuit din alte legume, precum țelină, gogoșari, sparanghel, spanac, broccoli, fasole verde etc.). Folosiți legumele pe care le aveți în frigider.

Mod de preparare

Fileurile de somon se spală și se masează cu ulei. Se sărează și se piperează, apoi se pun la fript într-o tigaie antiaderentă.

La fel de bine se poate folosi grătarul sau grilul. În toate aceste variante somonul iese gustos.

Cât timp se face somonul (circa 20 de minute), pregătiți legumele. O notă inedită și un aspect mai atractiv îl dau legumele tăiate ca niște bețișoare.

Decojiți și curățați morcovul, dovlecelul și ardeii. Tăiați-i apoi fâșii subțiri și lungi, ca niște chibrituri.

Tăiați untul cubulețe și puneți-l în tigaie. Când s-a topit și a început să sfârâie, se adaugă legumele tăiate bețișoare și se călesc câteva minute, până se înmoaie.

Se adaugă sare și piper, după gust.

Citește și – Somon cu legume, sos de muștar și miere – rețetă cu beneficii cardiovasculare

Când legumele sunt gata, se așază pe farfurie, iar deasupra lor se pune peștele. Întrucât rețeta este pentru două porții sau pentru două persoane, aranjați două farfurii.

Stropiți din abundență somonul și legumele cu suc de lămâie proaspăt stors.

Beneficiile dietei mediteraneene

Ce poate fi mai sănătos decât o mâncare care conține pește și legume? Această combinație este des întâlnită în bucătăria mediteraneană, de aceea și rețeta are acest specific.

Dieta mediteraneană a fost votată de un grup de 25 de experți în sănătate și nutriție drept cea mai sănătoasă dietă din 2020. Este al treilea an consecutiv în care US News & World Report clasează acest regim alimentar pe primul loc.

A urma o dietă de tip mediteranean înseamnă să mănânci multe legume, fructe, fasole și alte leguminoase, nuci, semințe și cereale integrale.

Înseamnă să folosești grăsimi sănătoase (precum uleiul de măsline) în locul celor saturate.

În cadrul acestei diete se consumă puțină carne roșie și procesată, accentul punându-se mai mult pe pește și alte produse marine.

Citește și – Avocado cu somon și ou la cuptor – un mic-dejun surprinzător de bun și foarte hrănitor

Peștele (somonul, tonul, macroul, sardinele, heringul) este bogat în Omega-3, grăsimi sănătoase care reduc inflamația din corp, scad nivelul trigliceridelor și previn formarea cheagurilor de sânge.

Datorită acestor grăsimi, dieta mediteraneană oferă o protecție importantă împotriva bolilor cardiovasculare, precum și accidente vasculare cerebrale sau insuficiență cardiacă.

Produsele lactate se servesc de asemenea cu moderație.

Este una din cele mai ușoare diete de urmat, cu beneficii dovedite asupra sistemului cardiovascular și nu numai.

Citește și – Cel mai puternic antioxidant a fost descoperit în somon – protejează ochii și creierul

Surse articol:

1. Kaufland.ro, Somon pe pat mediteraneean de legume, Rețete: https://www.kaufland.ro/retete/cauta-o-reteta/reteta.somon-pat-mediteraneean-legume.r_id=RO_2278.html
2. Mayo Clinic, Mediterranean diet: A heart-healthy eating plan: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/mediterranean-diet/art-20047801
3. Gabby Landsverk, Julia Naftulin, The Mediterranean diet is named the best diet for 2020, and keto remains one of the worst, Insider: https://www.insider.com/the-best-diet-of-2020-mediterranean-diet-us-news-2019-12

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.