Trufe de ciocolată din… năut – desert sănătos de post!

Trufe de ciocolată din năut?… Da, nu este o greșeală de scriere. Năutul este un aliment nebănuit de versatil. Poate fi folosit atât la mâncăruri condimentate, cât și la deserturi.

Cine s-ar putea gândi, de pildă, la faptul că din apa în care fierbi năutul poți face frișcă vegetală? Sau că din rețeta clasică de hummus poți obține o cremă de ciocolată de post delicioasă?

Trufe de ciocolata din naut reteta de post

Trufe de ciocolata din naut reteta de post: Freepik – www.freepik.com

Trufe vegane din năut, fără gust de năut!

Ei bine, din boabele de năut fiert poți face chiar și trufe vegane. Dacă vrei să pregătești un desert pentru o ocazie specială în perioada postului, poți încerca această rețetă – trufe de ciocolată din năut!

Cu siguranță sunteți curioși să aflați dacă aceste trufe vegane au gust de năut. Dacă le veți încerca, veți putea constata și singuri că nici vorbă de așa ceva!

Au un gust delicat de ciocolată. Mierea le dă o aromă deosebită, la fel și uleiul de cocos.

Citește și: Trufe fără zahăr, din 2 ingrediente

Năutul te face să mănânci mai puțin 

Iubitorii de deserturi sănătoase vor aprecia că această rețetă conține doar ingrediente naturale. Năutul este o leguminoasă foarte hrănitoare. Conține acid folic, fier, fosfor, cupru și mangan. 

Datorită conținutului bogat în proteine și fibre, năutul ține senzația de foame sub control. Aceste două tipuri de nutrienți lucrează împreună la încetinirea digestiei, menținând astfel starea de sațietate mai mult timp.

Mai mult decât atât, proteine cresc nivelul hormonilor asociați cu scăderea apetitului. Studiile sugerează că consumul de năut reduce aportul de calorii de la celelalte mese din timpul zilei. 

Trufe vegane din năut – rețetă

Ingrediente

  • 400 g de năut fiert
  • 50 g de ulei de cocos
  • 50 g de cacao sau pudră de roșcove
  • 2 linguri de miere
  • esență de rom

Preparare trufe vegane

Dacă aveți deja năut în casă, fierbeți-l bine și apoi pasați-l cu blenderul până se face cremă. La fel de puteți se poate folosi și o conservă de năut gata fiert, de 400 de grame.

Transferați pasta de năut într-un castron. Adăugați uleiul de cocos, mierea de albine și pudra de cacao. Amestecați bine cu o paletă, până la omogenizare. Gustați și vedeți dacă compoziția este suficient de dulce pentru gustul dvs.  

Trebuie să obțineți o pastă fină, ca o plastilină. Dacă este prea moale, mai adăugați pudră de cacao.

Trufe de ciocolata de post

Trufe de ciocolata de post

Modelați compoziția sub formă de bile. La final, dați trufele vegane prin pudră de cacao.

După ce ați terminat de făcut toate trufele, puneți-le într-o caserolă cu capac. Puneți-le în frigider, ca să se păstreze ferme. După ce stau ceva timp la rece vor avea un gust și mai bun.

Acum veți putea adăuga la rețetele favorite cu năut, pe lângă falafel și hummus, și aceste trufe de ciocolată delicioase!

Citește și: Trufe din avocado – un desert de casă sănătos

Sugestii

Dacă vreți ca trufele vegane să fie mai aromate, puteți adăuga puțină esență de rom. Sau alt tip de esență (de migdale, de fistic, de lămâie, de mentă etc).

În loc de pudră de cacao puteți folosi pudră de roșcove. Se găsește în magazine și sub numele de karob. Această pulbere este mai dulce decât cacao și se comportă la fel.

Nutriționiștii o recomandă copiilor, deoarece, spre deosebire de cacao, nu conține cafeină și nu dă o stare de agitație.

În plus, pudra de roșcove are un conținut mai mare de minerale. Este foarte bogată în calciu și magneziu.

Trufe vegane de post, din naut

Trufe vegane de post, din naut: Freepik – www.freepik.com

Uleiul de cocos nu poate fi înlocuit cu alt tip de ulei. Nici nu este recomandat, deoarece acest ulei are rol de solidificare. La temperaturi mici el întărește compozițiile.

Puteți da trufele la final prin fulgi de cocos sau de ovăz, nucă măcinată, ornamente de ciocolată, semințe de susan etc.

Citește și: Cum să faci frișcă din apa în care ai fiert năutul – o descoperire uimitoare!

Surse articol:

1.Violeta Postolache, Trufe vegane de post, Caietul cu Rețete: http://www.caietulcuretete.com/2018/03/trufe-vegane-de-post.html
2. Brianna Elliott, 8 Great Reasons to Include Chickpeas in Your Diet, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/chickpeas-nutrition-benefits#section1

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.