Zucchini la cuptor cu roșii și usturoi – rețetă grecească

Articol documentat

Cauți o mâncare de post simplă dar gustoasă în același timp? Încearcă această rețetă de zucchini la cuptor cu roșii și usturoi.

Autoarea ei este Elena Paravantes, nutriționist premiat și expert în dieta Mediteraneană.

Dovlecei cu rosii si usturoi la cuptor

Dovlecei cu rosii si usturoi la cuptor: Freepik – www.freepik.com

O poți pregăti în zilele de post. Mâncărurile la cuptor nu sunt negăioasă și au întotdeauna o savoare și o aromă apare. Mai trebuie să știi că această rețetă este preparată cu precădere în Creta.

Dacă nu găsești sau nu îți plac zucchini, poți folosi în locul lor dovlecei românești. Zucchini sunt însă mai potriviți pentru coacerea în cuptor deoarece sunt mai fermi și nu se terciuiesc după o gătire mai lungă. În plus, au un gust mai blând și mai dulceag.

Ce beneficii au zucchini (dovleceii de vară)

Deși sunt considerați legume, zucchini intră de fapt în categoria fructelor, deoarece fac flori. Americanii îi numesc denumiți „dovlecei de vară”. Cu toate acestea, se găsesc în supermarketuri în toată perioada anului.

Au un conținut caloric foarte redus. În 85 de grame se găsesc doar 15 calorii. Asta înseamnă că poți mânca dovlecei pe săturate, fără riscul de a lua în greutate foarte mult.

De asemenea, zucchini sunt bogați în minerale – potasiu, calciu, fier, fosfor, magneziu) și în carotenoide, mai cu seamă în luteină și zeaxantină. Acești carotenoizi sunt antioxidanți importanți pentru sănătatea ochilor.

Citește și: Caonata siciliană – vinete, dovlecei, roșii și măsline la tigaie

Trebuie să știi că luteina are nevoie de grăsime pentru a fi absorbită optim de către corp. De aceea este bine să consumi legumele bogate în luteină cu ulei de măsline, avocado, nuci sau alte grăsimi sănătoase.

Zucchini ne oferă și cantități moderate de vitamina C, vitamina K și acid folic.

Zucchnni la cuptor cu roșii și usturoi – rețetă

Ingredientele sunt pentru 2 porții. Dacă ai mai mulți pretendenți la masă, dublează sau triplează cantitățile.

Ingrediente

• 5-6 zucchini (sau dovlecei) mici
• 3 căței de usturoi
• 2 roșii
• 60-100 ml de ulei de măsline
• pătrunjel
• sare și piper, după gust

Preparare

Aprindeți cuptorul la 180 de grade Celsius. Curățați zucchini de coajă și tăiați-le vârful și capătul. Dacă folosiți dovlecei naturali, de grădină, nu este nevoie să îi mai decojiți.

Faceți câte o tăietură/scobitură în fiecare zucchini pe lungime, suficient de adâncă încât să puteți introduce usturoiul.

Citește și: „Paste” din dovlecei cu sos de avocado

Cățeii de usturoi se decojesc și se taie felii subțiri. Se inserează în scobitura dovleceilor, în șir.

Așezați zucchini într-un vas yena sau într-o tavă. Puneți roșiile tăiate cubulețe. Presărați sare și piper și turnați deasupra ulei de măsline. Întoarceți legumele invers, pentru a se îmbiba de ulei și pe celălalt parte.

La final, presărați și pătrunjelul tocat mărunt.

Introduceți vasul în cuptor și gătiți zucchini până când se înmoaie, circa o oră.

Această mâncare se servește caldă, dar este bună și rece. merge cu pâine sau cu mămăliguță. Este indicat să tăiați zucchini bucăți mici înainte de a îi așeza în farfurie pentru servire.

Citește și: Tocăniță de dovlecei cu roșii – rețetă + beneficii

Surse bibliografice:

1. Precise Nutrition, Zucchini: https://www.precisionnutrition.com/encyclopedia/food/zucchini
2. Elena Paravantes, Easy Roasted Zucchini with Garlic and Tomato, Olive Tomato: https://www.olivetomato.com/roasted-zucchini-with-garlic-and-tomato-a-recipe-from-crete/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.