Chiftele din conopidă, fără mulți carbohidrați

Aceste chiftele de conopidă sunt o inovație binevenită în dieta celor care țin cură de slăbire, au diabet sau vor să reducă aportul de carbohidrați.

Conopida este una din cele mai sănătoase și dietetice alimente. Mulți o folosesc ca înlocuitor pentru orez (mărunțită la robot și călită cu ceapă și alte legume). Alții prepară inclusiv blatul de pizza din conopidă.

Chiftele de conopida

Poate fi folosită inclusiv la chiftele, dacă se adaugă ouă (pentru legarea compoziției) și suficientă făină. La acest capitol, o alegere bună low-carb este făina de migdale. Dar puteți folosi și făină de ovăz, făină de hrișcă sau făină de grâu integrală.

Dacă vreți să le faceți și mai gustoase, puteți adăuga în compoziție brânză sau cașcaval ras.

Citește și: CONOPIDA – un aliment de leac pentru ANEMICI, DIABETICI, HIPERTENSIVI și cei cu boli de FICAT și RINICHI

Chiftelele de conopidă pot fi servite la micul-dejun sau la orice masă a zilei. Merg foarte bine cu un sos de roșii, sos de usturoi sau iaurt. Sunt gata în 25 de minute.

Chiftele de conopidă – rețetă

Ingrediente

• 1 conopidă mare
• 3 ouă
• 350 g de făină de migdale
• 1 legătură de pătrunjel verde
• 1 ¼ linguriță de sare
• piper după gust

Mod de preparare

Înlăturați frunzele de la suprafața conopidei, tăiați-o în jumătate, apoi desfaceți-o buchețele. Spălați-le și procesați-le într-un robot de bucătărie cu lama S, până se mărunțesc. Bucățile trebuie să fie aproximativ de dimensiunea boabelor de orez, doar puțin mai mari.

Puneți conopida mărunțită într-un vas și lăsați-o 4 minute în cuptorul cu microunde sau 7 minute pe aragaz, la aburi.

Stoarceți excesul de apă și puneți-o într-un bol încăpător. Adăugați ouăle, sarea, piperul, pătrunjelul și făina. Amestecați până la omogenizare, folosind mâinile.

Puneți ½ lingură de ulei într-o tigaie. Lăsați focul la mediu și modelați compoziția în chiftele potrivit de mari. Lăsați-le să se rumenească ușor, apoi întoarceți-le pe cealaltă parte (circa 5-7 minute pe o parte).

Chiftelele de conopidă se servesc calde.

Informații nutriționale:

– 95 de kilocalorii
– 5 g de carbohidrați
– 2 g de fibre
– 61 mg de colesterol
– 5 g de proteine
– 6 g de grăsimi
– 410 mg de sodiu
– 258 mg de potasiu
– 1 g de zahăr
– 48% din doza zilnică de vitamina C
– 8,1% din doza zilnică de vitamina A
– 6,5% din doza zilnică de fier
– 5% din doza zilnică de calciu

Sursă: Michelle, Cauliflower Fritters, Sun Kissed Kitchen: https://sunkissedkitchen.com/cauliflower-fritters/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.