Salată de sfeclă roșie, grepfrut și tofu – rețetă + beneficii

Salata de sfeclă, grepfrut și tofu afumat este o salată plină de culoare și prospețime, ideală pentru sezonul rece când organismul are nevoie de alimente bogate în vitamine și antioxidanți.

Sfecla roșie poate aduce în dietă nutrienți importanți precum: vitamina C, vitamina A, acid folic, magneziu, fosfor, calciu, fier, vitamina B6, cupru, seleniu și betalaine – un grup de antioxidanți puternici.

Salata de sfecla, grepfrut si tofu: Katemangostar – www.freepik.com

Beneficiile consumului de sfeclă și grepfruit

Consumul acestei legume a fost asociată cu scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea digestiei și reducerea riscului de diabet. Sfecla este săracă în calorii și carbohidrați.

Citește și: Sucul de sfeclă previne răceala cauzată de stres

Un studiu din 2015 a arătat că un pahar cu suc de sfeclă roșie pe zi (250 ml) poate reduce semnificativ tensiunea arterială. Efectul antihipertensiv se datorează conținutului de nitrați mulți.

Autorii acestui studiu nu încurajează însă înlocuirea medicamentelor prescrise de medic cu suc de sfeclă roșie la hipertensivi.

Datorită conținutului de acid alfa-lipoic, sfecla poate reduce și nivelul de glucoză din sânge, crescând totodată sensibilitatea la insulină.

Citește și: Sfecla roșie are un efect puternic împotriva depresiei și anxietății

Potrivit unei recenzii apărute recent în jurnalul „Biomolecules”, acidul alfa-lipoic atenuează simptomele de neuropatie periferică și autonomică la diabetici.

O altă recenzie publicată în 2019 în jurnalul „Molecules” a descoperit că betalainele din sfeclă pot perturba mutațiile canceroase ale celulelor.

Grepfrutul este foarte sărac în calorii, dar foarte hrănitor. Conține fibre, vitamina C, vitamina A, potasiu, acid folic, magneziu și compuși antioxidanți. Consumul de grepfrut susține imunitatea, ajută la controlul apetitului, combaterea diabetului și scăderea în greutate.

Salată de sfeclă, grepfrut și tofu – rețetă

Ingrediente

• 300 g de sfeclă roșie
• 150 g de grepfrut
• 175 g de tofu afumat
• 3 linguri de maioneză

Preparare

Dacă aveți timp și vreți ca salata să iasă mai gustoasă, coaceți sfecla în cuptor. Calea mai scurtă este să o fierbeți în apă, circa 40 de minute. După ce s-a răcorit, se curăță de coajă și se taie cubulețe.

Grepfrutul se decojește, se desface felii și se înlătură inclusiv pielița amăruie. Se taie fiecare felie cubulețe.

Citește și: Salată cu sfeclă în straturi – rețetă de post

Tofu afumat se găsește de cumpărat în magazine. Și acesta se taie cuburi.

Amestecați toate ingredientele într-un bol. Adăugați maioneza, sare și piper, după gust.

Surse:

1. Megan Ware, Kathy W. Warwick, What are the benefits of beetroot? Medical News Today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/277432.php

2. Brianna Elliott, 10 Science-Based Benefits of Grapefruit, Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/10-benefits-of-grapefruit

3. Vegan Peek, Salată de sfeclă roșie și tofu afumat: https://www.youtube.com/watch?v=LchwEwzKR5I&t=67s

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.