Budincă de legume – ideală pentru copii

Copiii mănâncă aproape orice, numai de legume nu vor să se atingă. Același lucru este valabil și pentru mulți adulți.

Cum îi convingem pe cei mici să ronțăie legume crude sau să savureze cu plăcere mâncăruri gătite pe bază de legume?

Budincă de legume

Cei mai mulți părinți întâmpină dificultăți în a-i motiva pe copiii lor să mănânce mai sănătos și mai natural.

Câte legume trebuie să mănânce copilul tău?

Cantitatea zilnică trebuie calculată în funcție de vârstă:

Copii de 2-3 ani: 1 – 1 ½ căni de legume

Copii de 4-8 ani: 1 ½ – 2 ½ căni de legume

Fete de 9-13 ani: 2 – 4 căni de legume

Băieți de 9-13 ani: 2 ½ – 4 căni de legume

Fete de 14-18 ani: 2 ½ – 4 căni de legume

Băieți de 14-18 ani: 3 – 4 căni de legume

Legumele sunt foarte gustoase iar dacă știm să le pregătim sau să le oferim într-o formă prezentabilă, cu siguranță le vor atrage atenția și celor mai pretențioși.

Citește și Află câte legume trebuie să mănânci pe zi potrivit vârstei tale

Legumele pot fi incorporate în supe, ciorbe, tocănițe, sau în diverse budinci și tarte cu ouă. Fac o pereche excelentă cu brânzeturile, după cum veți vedea în rețeta de mai jos. Budincile din ouă, legume și brânză arată foarte bine și aduc puțin cu pizza. De aceea le vor place copiilor.

Budincă de legume – rețetă

Ingrediente

• 500 g de legume
• 200 g de brânză
• 2 ouă
• pătrunjel, mărar
• sare și piper și mirodenii, după gust

Mod de preparare

La această rețetă puteți folosi două sau mai multe tipuri de legume, precum broccoli, conopidă, dovlecei, vinete, ardei gras, roșii, cartofi, morcovi. Merg la fel de bine și legumele mexicane sau alt tip de legume congelate.

Spălați și tăiați legumele cubulețe. Unele din ele pot fi date pe răzătoare, precum morcovul sau țelina.

Puneți ouăle într-un bol mare și bateți-le spumă. Adăugați brânza rasă sau fărâmițată și legumele. Puneți sare, piper și condimente, după gust. Omogenizați și turnați compoziția într-o tavă sau o formă detașabilă. Poate fi rotundă sau pătrată.

Introduceți tava în cuptorul încins și lăsați budinca să se coacă preț de 30 de minute. La suprafață trebuie să fie ușor rumenă. Verificați și interiorul să fie legat, iar legumele fierte.

Budinca de legume este deosebit de gustoasă caldă, dar merge și rece. După ce stă la frigider se încheagă mai bine.

Citește și Cum să mănânci mai multe legume într-o zi și să SLĂBEȘTI – 8 idei creative și o mulțime de rețete

O puteți servi cu iaurt, sos de roșii, sau cu o salată de verdețuri.

Este sățioasă, hrănitoare și foarte practică. Poate fi o idee minunată de pachețel pentru la școală sau de caserolă pentru serviciu.

Surse:

1. Vincent Iannelli, Getting Kids to Eat More Vegetables, Very Well Family: https://www.verywellfamily.com/child-nutrition-and-vegetables-2633937

2. Smart Mama, Rețetă de budincă de legume pentru micii mofturoși: https://smartmama.ro/reteta-de-budinca-de-legume-pentru-micii-mofturosi/?inf_contact_key=e67c3df03a902ef4dd367ae0259f4c71842e902fbefb79ab9abae13bfcb46658

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.