ROȘII cu PARMEZAN (cașcaval) la cuptor – dietetic, fără carbohidrați, fără gluten

Această rețetă este pur și simplu incredibil de simplă și reușită. Se prepară din 3 ingrediente de bază: roșii, brânză și ulei. Coacerea în cuptor asigură o savoare deosebită.

Roșiile cu brânză la cuptor pot fi considerate un fel de mini-pizza, dar fără blat. Din acest punct de vedere, sunt un preparat ideal pentru persoanele care țin cură de slăbire sau urmează o dietă fără carbohidrați, fără gluten sau fără pâine.

Rosii cu parmezan la cuptor

Dacă nu găsiți parmezan proaspăt, puteți folosi alt tip de brânză, precum cașcaval, telemea, caș, mozzarella. Dacă țineți dietă, optați pentru un tip de brânză cu un conținut mai mic de grăsime.

Gătirea roșiilor sporește conținutul de antioxidanți 

Legumele și fructele trebuie consumate pe cât posibil în stare crudă, deoarece doar așa putem beneficia de nutrienții pe care îi conțin, nealterați.

Când vine vorba de roșii, studiile arată că prepararea termică mărește concentrația de antioxidanți. Unul din cei mai importanți antioxidanți regăsiți în tomate este licopenul. Un studiu realizat de Universitatea Cornell a arătat că procesarea termică a roșiilor a crescut cantitatea de licopen care poate fi absorbit de către corp.

Mai precis, gătirea roșiilor timp de 2 minute, 15 minute și 30 de minute a determinat creșterea tans-licopenului cu 54%, 171% și respectiv cu 164% și creșterea cis-licopenului (pe care corpul îl absoarbe ușor) cu 6%, 17% și respectiv cu 35%.

Cantitatea totală de antioxidanți din roșii a crescut cu 28%, 34% și respectiv cu 62%. În schimb, a produs scăderea conținutului de vitamina C cu 10%, 15% și respectiv cu 29%.

Roșii la cuptor cu parmezan – rețetă

Ingrediente

• 4 roșii
• 60 g de parmezan ras
• 4 lingurițe de ulei de măsline
• 1 linguriță de oregano proaspăt, tocat mărunt (sau ½ linguriță de oregano uscat)
• ¼ linguriță de piper măcinat

Preparare

Preîncălziți cuptorul la 232 de grade Celsius. Spălați roșiile și tăiați-le în jumătate, pe orizontală. Așezați-le în tava cuptorului cu partea tăiată în sus. Presărați peste ele parmezanul proaspăt ras, sare, oregano și piper. Stropiți la final cu ulei de măsline.

Introduceți tava în cuptor și lăsați roșiile să se coacă circa 15 minute, sau până când se înmoaie, iar brânza s-a topit.

Surse bibliografice:

1. Science Daily, Cooking Tomatoes Boosts Disease-Fighting Power: https://www.sciencedaily.com/releases/2002/04/020422073341.htm
2. Easy Recipes, Gluten Free Baked Parmesan Tomatoes: http://easyrecipesblog.blogspot.com/2014/11/gluten-free-baked-parmesan-tomatoes.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.