VINETE picante pe gril

Legumele și grătarul sau grilul fac întotdeauna o pereche reușită. Legumele coapte pe grătar nu numai că sunt foarte savuroase, ci și sănătoase. Sunt întotdeauna o alegere bună pentru cei care sunt la cură de slăbire.

Vinetele au un conținut caloric redus. Au cantități moderate de minerale (cupru, mangan) și vitamine din complexul B (B1, B3, B6, acid folic) și de vitamina K.

Vinete picante pe gril

Sunt de asemenea surse importante de fitonutrienți cu activitate antioxidantă, precum acid cafeic, acid clorogenic și flavonoide (nasunină).

Studiile recente pe vinete au descoperit că nasunina este un antocianin care protejează membranele celulare de daunele radicalilor liberi. Experimentele pe animale au arătat că acest compus protejează de asemenea grăsimile din membranele celulelor creierului.

Acidul clorogenic a demonstrat efecte antimutagenice și anticancerigene, antimicrobiene, antivirale și de scădere a colesterolului.

Sucul de vinete administrat animalelor de laborator cu colesterolul mare a provocat scăderea semnificativă a colesterolului din sânge, din pereții arteriali și din aortă. Totodată, sucul de vinete a dus la relaxarea vaselor de sânge și la îmbunătățirea circulației sangvine. Aceste beneficii se datorează nasuninei și altor fitonutrienți terpeni din vinete.

Vinete picante pe gril – rețetă

Din cantitățile date rezultă circa 8 porții.

Ingrediente

• 2 vinete mici
• 60 ml de ulei de măsline
• 2 linguri de suc de lămâie
• amestec de mirodenii (sare, paprika, pudră de usturoi, oregano uscat, pudră de ceapă, piper, cayenne)

Preparare

Spălați vinetele, îndepărtați cozile și tăiați-le felii rotunde, adică rondele (pe lățime). Puneți-le într-un bol. Stropiți-le cu uleiul de măsline și sucul de lămâie proaspăt stors. Presărați amestecul de mirodenii și masați-le bine cu mâinile, pentru a se acoperi complet. Lăsați-le să stea 5 minute „la macerat”.

Așezați-le pe gril-ul încins și lăsați-le să se coacă la foc potrivit, cu capacul pus. Sunt suficiente 5 minute pentru fiecare parte.

În momentul servirii, presărați peste rondelele de vinete coapte puțin mărar sau pătrunjel verde tocat mărunt, și eventual puțin suc de roșii.

Le puteți servi ca atare, sau ca garnitură la paste sau fripturi făcute tot la grătar/grill.

Unele persoane consideră că vinetele sunt mult mai gustoase atunci când sunt coapte în cuptor, în tavă. Puteți încerca și această variantă.

Informații nutriționale per porție

Calorii: 88
Grăsimi: 7 g (1 g grăsimi saturate)
Colesterol: 0
Sodiu: 152 mg
Carbohidrați: 7 g (3 g zaharuri și 4 g fibre)
Proteine: 1 g

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Eggplant: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=22
2. Taste of Home, Spicy Grilled Eggplant: https://www.tasteofhome.com/recipes/spicy-grilled-eggplant/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.