Castraveți umpluți cu cremă de brânză

Acest aperitiv este atât de simplu și delicios încât cu siguranță veți nota rețeta și o veți prepara ori de câte ori aveți ocazia.

Face parte din categoria mâncărurilor care respectă regulile principale ale unei diete și nutriții adecvate. Legumele se pot asocia fără probleme aproape cu toate categoriile de alimente: carne, pește, brânzeturi, leguminoase, oleaginoase, ouă.

Castraveti cu crema de branza: yummly.com

Castraveții umpluți sunt un aperitiv rece, ideal pentru zilele fierbinți de vară. Pot fi serviți la micul-dejun, sau ca gustare. Puteți folosi orice fel de umplutură vă place.

Castraveți umpluți cu brânză – rețetă

Tăiați castraveții în jumătate, pe lungime. Cu o linguriță, scobiți interiorul.

Amestecați puțină cremă de brânză cu ceapă verde sau mărar, cu ardei gras sau cu roșii, tăiate cubulețe mici. Umpleți castraveți cu compoziția rezultată.

O altă compoziție gustoasă puteți obține din brânză (urdă, brânză de vaci, telemea, caș) și nuci tocate mărunt sau cu struguri.

Crema de brânză se poate combina foarte bine și cu somon tăiat mărunt.

Beneficiile consumului de castraveți

Castraveții cruzi sunt deseori consumați de persoanele care țin cură de slăbire, sau ca o alternativă la alte ronțăieli nesănătoase. Sunt săraci în calorii, dar bogați în apă, vitamine și minerale.

100 g de castraveți ne pot oferi:

– 12% din doza zilnică recomandată (DZR) de molibden
– 5% din DZR de vitamina B5
– 4% din DZR de cupru
– 4% din DZR de fosfor
– 4% din DZR de vitamina C
– 3% din DZR de biotină
– 3% din DZR de vitamina B1
– 3% din DZR de potasiu
– 3% din DZR de magneziu
– 3% din DZR de mangan

Studiile au asociat consumul de castraveți cu reglarea nivelului de zahăr din sânge și protejarea celulelor de speciile reactive de oxigen, datorită conținutului de antioxidanți fenolici (flavonoide și triterpeni).

Castraveții sunt bogați în cucurbitacine A, B, C, D și E – fitonutrienți care pot reduce stresul oxidativ și inflamația cronică în diverse boli, inclusiv în afecțiunile cardiovasculare și cancer.

Faptul că în mod intuitiv consumăm și semințele din interiorul castraveților nu poate fi decât un beneficiu în plus. Acestea conțin o varietate de fitonutrienți, carotenoide și flavonoide. Un studiu recent a arătat că persoanele cu niveluri crescute de grăsimi în sânge care au primit extract de semințe uscate de castraveți pe o perioadă de 6 săptămâni, au avut parte de scăderea nivelurilor de trigliceride, colesterol LDL și colesterol total.

Surse:

1. The World’s Healthiest Foods, Cucumbers: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=42
2. Taste of Home, Cucumber Salad Boats: https://www.tasteofhome.com/recipes/cucumber-salad-boats/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.