Pateu din TON și AVOCADO – o sursă valoroasă de seleniu, vitamina B12, proteine, vitamina D

Pateurile din comerț au un conținut îngrijorător de sare și E-uri (conservanți, potențatori de gust, arome și coloranți artificiali). Cele mai multe sortimente sunt foarte sărace în ingredientul principal (carne).

De ce să cumpărați pateuri din magazine, dacă ele se pot prepara în casă din ingrediente controlate și sigure? Un bun exemplu în acest sens este rețeta de pateu de mai jos, obținut din ton și avocado.

Pateu de ton si avocado: imagine sugestivă

Pe lista ingredientelor nu veți găsi nici un aditiv alimentar nociv pentru sănătate. De altfel, acest pateu se prepară doar din 3 ingrediente: ton, avocado și suc de lămâie.

Tonul este una din cele mai bune surse de nutrienți pentru o dietă sănătoasă: proteine, seleniu, vitamina B12, vitamina D. The World’s Healthiest Foods susține că 113 g de ton gătit conține:

– 223% din doza zilnică recomandată (DZR) de seleniu
– 156% din DZR de vitamina B3
– 11% din DZR de vitamina B12
– 66% din DZR de proteine
– 54% din DZR de fosfor
– 23% din DZR de vitamina D
– 21% din DZR de colină
– 15% din DZR de iod
– 13% din DZR de potasiu
– 13% din DZR de vitamina B1
– 12% din DZR de vitamina B2

Pateu de ton și avocado – rețetă

Ingrediente

• 2 conserve de ton în suc propriu
• 1 avocado
• zeamă de lămâie
• sare, piper

Preparare

Scurgeți conservele de ton de excesul de lichid și puneți peștele într-un bol.

Scoateți miezul de avocado din coajă și pasați-l cu o furculiță într-un bol separat. Adăugați puțin suc de lămâie și amestecați. Trebuie să rezulte o pastă fină.

Adăugați avocado pasat peste ton. Adăugați sare și piper, după gust și omogenizați.

Acest pateu de ton și avocado trebuie servit în aceeași zi, deoarece are tendința de a se oxida.

Se întinde pe felii de pâine integrală (proaspătă sau prăjită), pâine cu semințe, pe lipii, biscuiți uscați (crackers) sau pe felii de legume (castraveți, dovlecei, roșii, ardei gras etc).

Acest pateu are un conținut mare de proteine, grăsimi bune și fibre. Întreaga cantitate de pateu are 48 g de proteine, 13 g de grăsimi, 6.4 g de fibre, 7.8 g de carbohidrați și 328 de kilocalorii,

Surse:

1. The World’s Healthiest Foods, „Tuna”: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=112
2. Cristian Pășcuță, „Pate de Ton”, Fix la Fix: https://fixlafix.com/pate-de-ton/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.