CHIPSURI din 3 ingrediente sărace în CARBOHIDRAȚI – fără făină, fără ulei

Această rețetă face parte din dieta ketogenică (keto), bazată pe un aport redus de carbohidrați dar bogat în grăsimi, care promite o ardere mai eficientă a grăsimilor.

Peste 50 de studii au confirmat eficacitatea și beneficiile acestei fiind, ea fiind recomandată de mai mulți medici. Este în mod special utilă persoanelor care vor să elimine excesul de grăsime corporală fără să se înfometeze și celor care suferă de diabet de tip 2.

Chipsuri facute in casa 

Pentru a pregăti aceste chipsuri delicioase aveți nevoie doar de 3 ingrediente. În 20 de minute sunt gata.

Chipsuri fără mulți carbohidrați – rețetă

Ingrediente

• 200 g de mozzarella fărâmițată
• 75 g de făină de migdale (sau migdale măcinate)
• 2 linguri de tărâțe de psyllium
• 1 praf de sare
• opțional: ¼ linguriță de pulbere de usturoi, ceapă și paprika

Preparare

Preîncălziți cuptorul la 180 de grade Celsius. Puneți mozzarella într-o cratiță/tigaie non-aderentă și încălziți-o ușor pentru a se topi. Adăugați făina de migdale sau migdalele măcinate, tărâțele de psyllium, sarea și condimentele, dacă folosiți. Amestecați obțineți un aluat omogen.

Împărțiți aluatul în 2 bile și întindeți fiecare bilă într-o foaie cât mai subțire cu sucitorul. În acest scop, vă puteți ajuta de 2 foi de copt așezate dedesubtul și deasupra aluatului. Cu cât mai subțire este foaia, cu atât mai crocante vor ieși chipsurile.

Tăiați foaia în triunghiuri (puteți folosi un tăietor de pizza dacă aveți în casă) și puneți-le în tava tapetată cu hârtie de copt, la distanță unul de altul, astfel încât să nu se atingă între ele.

Introduceți tava în cuptor și coaceți chipsurile circa 6-8 minute, sau până când se rumenesc pe margini. Timpul de coacere depinde de grosimea foii și de puterea cuptorului.

Din cantitățile date ies 2-3 tăvi (40 de chipsuri). Se pot servi ca gustare, sau se pot înmuia în iaurt sau diverse sosuri la masa de dimineață. Se pot lua și la pachet.

Informații nutriționale

Valorile nutriționale sunt calculate per 8 porții. O porție înseamnă 5 chipsuri.

– 143 de calorii
– 9,2 g de grăsimi totale
– 4,8 g de carbohidrați
– 2,9 g de fibre
– 0,6 g de zaharuri
– 8,3 g de proteine

Surse bibliografice:

1. Dr. Andreas Eenfeldt, Dr. Andreas Eenfeldt, Dr. Bret Scher, „A ketogenic diet for beginners”, Diet Doctor: https://www.dietdoctor.com/low-carb/keto
2. Sugar Free Londoner, „KETO LOW CARB TORTILLA CHIPS”: https://sugarfreelondoner.com/keto-low-carb-tortilla-chips-gluten-free/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.