7 idei de MIC-DEJUN pentru DIABETICI

Pentru persoanele cu diabet, dimineața poate fi perioada din zi în care zahărul din sânge are nivelurile cele mai mari. Acest lucru se datorează faptului că ficatul descompune zahărul peste noapte, iar celulele sunt de asemenea ceva mai rezistente la insulină.

Masa de dimineață este importantă atât pentru cei care au diabet, cât și pentru cei care vor să slăbească. Care este însă cea mai bună alegere? Proteine, grăsimi, carbohidrați?

Mic-dejun pentru diabetici

Studiile au arătat că un mic-dejun generos, bogat în proteine și grăsimi poate ajuta la scăderea zahărului din sânge și a greutății corporale. Acest tip de masă este sărac în carbohidrați.

8 idei de mic-dejun pentru diabetici

Întrucât nivelurile de zahăr din sânge au tendința să crească după masa de dimineață de 2 ori mai mult decât după prânz, nu este recomandat să se consume carbohidrați.

Hiperglicemia postprandială (după masă) poate duce la creșterea apetitului pentru carbohidrați, deoarece în loc să fie folosit pentru energie, zahărul rămâne în sânge, iar corpul crede că are nevoie să consume zahăr sau carbohidrați pentru a se alimenta.

Un alt studiu a arătat că adulții care au consumat un mic-dejun standard constând în 50 g carbohidrați (1 cană de lapte cu ¾ cană de cereale cu ½ banană) au avut cele mai mari creșteri ale glucozei sangvine după masă.

Iată un motiv bun să încercați un mic-dejun sărac în carbohidrați. Excludeți cerealele, pâinea, clătitele și altele asemenea, și optați pentru proteine și grăsimi.

1. Omletă (1 ou, 1 linguriță de lapte, piper, usturoi, sos salsa) cu brânză slabă și 1 fruct, sau altă rețetă de omletă: 1 cană de legume – vinete, ardei, ceapă, 1 ou + 2 albușuri, 2 linguri de parmezan, plus 1 cană de pepene galben tăiat cubulețe sau fructe de pădure.

2. Salată de avocado cu ouă(2 ouă fierte tari, 1 tulpină de apio, 1 ceapă verde, 1 mână de spanac, 1/3 avocado; toate ingredientele se taie bucăți mici și se așază pe o lipie).

3. Smoothie (½ pahar de iaurt, 2 lingurițe de lapte slab, fructe congelate, preferabil fructe de pădure, mixate în blender); se poate adăuga 1 linguriță de unt de arahide, câteva semințe de in și 1 vârf de cuțit de scorțișoară.

4. Sandviș cu unt de arahide și căpșuni(2 felii de pâine integrală bogată în fibre, 1 ½ linguri de unt de arahide, ½ cană de căpșuni tăiate felii; sandvișul se poate servi ca atare sau se rumenește pe gril).

5. Parfait de iaurt cu fructe (se pune într-un pahar un strat de fructe tăiate mărunt, un strat de iaurt natural, un strat subțire de nuci mărunțite, din nou un strat de fructe, unul de iaurt și nuci).

6. Măr cu unt de arahide (se taie un măr felii rotunde, care se ung cu unt de arahide; sau se poate folosi o banană în acest scop).

7. Brânză cu fructe (50 g de brânză de vaci cu bucăți de piersică, afine sau ananas și nuci; sau puteți servi brânza de vaci cu roșii și castraveți).

Cumpără de aici suplimente pentru diabet:

Surse bibliografice:

1. Debra Manzella, What to Eat for Breakfast When You Have Diabetes: https://www.verywellhealth.com/best-breakfast-choices-and-diabetes-1087468
2. American Diabetes Association, Quick Breakfast Ideas: http://www.diabetes.org/food-and-fitness/food/what-can-i-eat/food-tips/quick-meal-ideas/quick-breakfast-ideas.html
3. Diabetes.co.uk, Diabetic Breakfast Ideas: https://www.diabetes.co.uk/food/diabetic-breakfast.html
4. Viața cu Diabet, Sugestii pentru micul dejun, sanatoase si usor de preparat: https://viatacudiabet.ro/nutritie/sfaturi-nutritie/sugestii-pentru-micul-dejun-sanatoase-si-usor-de-preparat-220

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.