SALATĂ de SPANAC cu BRÂNZĂ și GREPFRUT – savuroasă și săracă în calorii

Asocierea dintre spanac, brânză și grepfrut este extrem de inspirată. Salata rezultată are o savoare, o prospețime deosebită, și mai mult ca sigur ai putea să o dorești zilnic.

Feta este cel mai popular tip de brânză din Grecia. Face parte din dieta Mediteraneană, fiind inclusă în tot felul de preparate, de la aperitive și până la deserturi. Este fină, cremoasă, imaculată și foarte hrănitoare. Are un conținut valoros de calciu.

Salata de spanac cu feta si grepfrut

Informații nutriționale brânză feta (per 28 g)

Comparativ cu alte tipuri de brânză, feta este mai săracă în calorii și grăsimi. Conține cantități mari de vitamina B, inclusiv B12, fosfor și calciu – benefice pentru oase.

– 74 de calorii
– 6 g de grăsimi (acizi grași)
– 4 g de proteine
– 1,1 g de carbohidrați
– 14% din doza zilnică recomandată (DZR) de vitamina B2
– 14% din DZR de calciu
– 13% din DZR de sodiu
– 9% din DZR de fosfor
– 8% din DZR de vitamina B12
– 6% din DZR de seleniu
– 6% din DZR de vitamina B6
– 5% din DZR de zinc

Întrucât este o brânză murată, are și bacterii bune (probiotice).

Salată de spanac cu brânză și grepfrut – rețetă

Ingrediente

• 100 g de spanac
• 100 g de brânză feta
• 1 grepfrut roz
• ulei de măsline
• suc de lămâie

Preparare

Ideal ar fi ca pentru această salată să folosiți baby spanac, adică spanac tânăr, cu frunzele mici și fragede. Spălați-le sub jetul de apă rece și stoarceți-le ușor de excesul de lichid.

Decojiți grepfrutul, desfaceți-l felii și înlăturați pielița care acoperă pulpa. Aceasta are un gust amărui și nu vreți să stricați gustul salatei. Rupeți/tăiați feliile cubulețe.

Dacă vă grăbiți, puteți manevra grepfrutul altfel, mai ușor. Curățați de coajă cu un cuțit, până la pulpă, apoi tăiați- în jumătate, în felii și apoi cubulețe.

Brânza feta se taie și ea cubulețe mici.

Puneți toate cele trei ingrediente într-un bol. Separat, amestecați 1-2 linguri de ulei cu puțin suc de lămâie și turnați sosul obținut în salată. Amestecați ușor, prin răsfirare, pentru a nu strivi bucățile de fruct și brânza feta.

Dacă nu aveți lămâie în casă, folosiți oțet, însă gustul va fi mult mai pregnant.

Dacă preparați această salată pentru o zi de miercuri sau de vineri, când se ține post, excludeți brânza feta și folosiți în loc o mână de nuci românești. Miezul se poate zdrobi grosier, sau se poate lăsa întreg.

Precauții

O singură mențiune importantă: datorită conținutului bogat în sodiu, brânza feta trebuie servită cu moderație de persoanele hipertensiune sau de cei care nu au voie de multă sare.

Femeile însărcinate trebuie să evite brânza feta nepasteurizată .

Surse:
1. Arlene Semeco, Feta Cheese: Good or Bad?Healthline: https://www.healthline.com/nutrition/feta-cheese-good-or-bad#section9
2. Postolache Violeta, Salată de Spanac cu Grepfruit și Feta, Caietul cu Rețete: http://www.caietulcuretete.com/2013/01/salata-de-spanac-cu-grepefruit-si-feta.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.