SOS de AVOCADO – o rețetă simplă, dar plină de beneficii

Nu toate persoanele agreează avocado de la prima gustare. Acest lucru se poate datora faptului că avocado nu este suficient de copt sau nu știu cum să îl preparare.

Un avocado bine copt, moale, are o aromă delicată de nucă. În schimb, un avocado tare va avea gust de săpun, din cauza grăsimilor.

Sos de avocado reteta

Se poate tăia felii și servi ca atare, sau stropit cu puțin suc de lămâie și piper. Sau se poate pasa și transforma în diverse creme, sosuri, pateuri, sărate sau dulci.

Citește și TARTĂ de CIOCOLATĂ cu AVOCADO fără coacere (rețetă video)

Avocado – informații nutriționale și beneficii

Datorită conținutului bogat în grăsimi bune, avocado asigură sațietate mai mult timp. Totodată, este o sursă bună de proteine și vitamine din complexul B. 150 g de avocado oferă:

– 12% din doza zilnică recomandată de calorii
– 6% din DZR de proteine
– 4% din DZR de fibre
– 12.8 g de carbohidrați
– 22 g de grăsimi (34% din DZR, din care 3 g de grăsimi saturate și 14 g de grăsimi mononesaturate)
– 39% din DZR de vitamina K
– 30% din DZR de acid folic
– 25% din DZR de vitamina C
– 21% din DZR de vitamina B5
– 21% din DZR de potasiu
– 19% din DZR de vitamina B6
– 16% din DZR de vitamina E
– 14% din DZR de cupru
– 13% din DZR de vitamina B3
– 11% din DZR de vitamina B2
– 11% din DZR de mangan
– 11% din DZR de magneziu
– 110 g de apă

Fibrele, grăsimile nesaturate și compușii bioactivi pe care îi conține ajută la scăderea colesterolului LDL, prevenirea bolilor cardiovasculare, reducerea stresului oxidativ și a inflamațiilor, protejarea ochilor, pielii și a oaselor.

Grăsimile mono- și polinesaturate pe care le conține scad riscul de accidente vasculare cerebrale și îmbunătățesc profilul grăsimilor din sânge.

Sos de avocado – rețetă

Ingrediente

• 3 avocado
• 1 lămâie verde
• 3-4 linguri de ulei de măsline
• sare și piper, după gust

Preparare

Stoarceți zeama de lămâie. Fructele de avocado trebuie să fie moi, dar nu negre. Tăiați-le în jumătate și scoateți sâmburii. Extrageți pulpa din coajă cu o lingură și tăiați-l cubulețe. Puneți-l într-un bol și stropiți-l cu zeama de lămâie pentru a contracara procesul de oxidare care are loc foarte rapid.

Adăugați uleiul de măsline, sarea și piperul și pasați totul cu un blender vertical. Sau puteți folosi un mini-robot de bucătărie. Mixați până când avocado se transformă într-o pastă fină. Sosul de avocado poate fi condimentat suplimentar cu muștar și/sau usturoi.

Citește și 13 moduri de a folosi AVOCADO în bucătărie

Se întinde pe pâine și se servește cu roșii. Este mai gustos pe pâine prăjită, rondele de orez, crackers (biscuiți uscați). Poate fi folosit și ca sos pentru paste, salate, lipii, shaorma, sandviciuri și hamburgeri (în loc de maioneza din ou), bruschette, tartine, sau alte mâncăruri.

Surse bibliografice:

1. Nutrition Data Self, „Avocados, raw, all commercial varieties”: https://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1843/2
2. Jaclyn London, Caroline Walder, „Why You Should Eat Avocado Every Single Day”, Good Housekeeping.com: https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/a47998/avocado-nutrition/
3. Postolache Violeta, „Sos de avocado”, Caietul cu rețete: http://www.caietulcuretete.com/2014/01/sos-de-avocado.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.