BISCUIȚI uscați din 2 ingrediente: BANANE și SEMINȚE de CHIA

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Dacă sunteți un devorator de biscuiți, crackers, sticksuri, covrigei și alte gustări uscate, cu siguranță veți fi tentați să încercați această rețetă.

Conține doar 2 ingrediente, și oricât de incredibil ar suna la prima vedere, aceste fursecuri nu se prepară nici cu făină, nici cu ouă. Însă ambele ingrediente acționează ca un liant natural, care ajută la legarea și „ținerea compoziției”. Bananele sunt de altfel un înlocuitor al ouălor în rețetele de post, la fel și semințele de chia.

Crackers din banane si seminte chia: mindovermunch.com

Pe lângă faptul că sunt cu totul inedite, crocante și rapide de făcut, aceste fursecuri sunt și sănătoase. Au un conținut relativ mic de calorii și grăsimi, și unul generos de fibre și proteine, care mențin sațietatea.

Semințele de chia au un profil nutrițional impresionant. Sunt bogate în acizi grași esențiali Omega-3, numeroase vitamine și minerale.

Această rețetă este ideală pentru copiii mai mărișori, care au voie să consume semințe. Ea poate înlocui alte gustări nesănătoase din comerț, mai ales că nu conțin zahăr. Din acest punct de vedere sunt recomandate și persoanelor cu diabet sau celor care urmează o dietă săracă în grăsimi, carbohidrați și calorii.

Crackers din banane și semințe de chia

Ingrediente

• 1 banană
• ½ cană de semințe de chia

Preparare

Decojiți banana, rupeți-o bucăți și puneți-o într-un bol. Pasați-o cu furculița până se transformă într-un piure fin. Adăugați semințele de chia și amestecați până la omogenizare. În cazul în care compoziția este prea moale și mai necesită semințe, mai adăugați.

Cu o linguriță, luați din compoziție și puneți pe tava cuptorului unsă cu ulei și tapetată în prealabil cu hârtie de copt. Presați compoziția și dați-i o formă cât mai aspectuoasă. Trebuie să arate ca un fursec sau ca un biscuit rotund.

Terminați compoziția și introduceți tava în cuptorul preîncălzit la 176 de grade Celsius. În 20-25 de minute ar trebui să fie gata. După ce s-au uscat, scoateți tava din cuptor și lăsați-le să se răcească.

Vor deveni și mai crocante după ce se răcesc.

Dacă vă place ce a ieșit, data viitoare dublați cantitatea ingredientelor și faceți un lot mai mare de biscuiți! Se pot face și cu semințe de in zdrobite sau măcinate. Cele întregi nu pot fi digerate de corp.
Cumpără de aici:

Sursă: Mind over munch, „Banana Chia Crackers, Two Ingredient Takeover!” https://mindovermunch.com/videos/banana-chia-crackers-two-ingredient-takeover/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.