VINETE egiptene – rețetă de post (+ beneficii)

Articol scris de Ana-Maria Postolache

După cum o arată și numele, vinetele egiptene sunt o mâncare inspirată din bucătăria tradițională a Egiptului. Se numește „Mesa’a’ah” și se prepară foarte ușor.

Poate fi o rețetă binevenită în perioada posturilor. Chiar și cei care nu sunt fani oficiali ai vinetelor vor găsi această mâncare absolut savuroasă.

Vinete la cuptor cu rosii – reteta de post: egydish.com

Vinetele la cuptor capătă o aromă dulce, deosebită, și o textură extrem de pufoasă. Nu seamănă deloc la gust cu vinetele coapte pe grătar și făcute salată. Sunt mult mai gustoase la cuptor.

Beneficiile consumului de vinete

Potrivit Nutrition & You, vinetele sunt legume sărace în calorii dar bogate în fibre solubile. Fibrele sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a combate constipația. Beneficiile lor sunt însă mult mai diverse: ajută la scăderea colesterolului și a riscului de boli cardiovasculare, previn diabetul și unele tipuri de cancer. Nu în ultimul rând, ajută la pierderea în greutate.

100 g de vinete conțin doar 24 de calorii și acoperă 9% din doza zilnică recomandată de fibre.

Studiile recente, realizate la Institute of Biology – Universitatea de Stat Sao Paulo din Brazilia, au arătat că vinetele conțin substanțe eficiente în controlul nivelului colesterolului.

Coaja are cantități semnificative de antioxidanți – antocianini – care posedă activități anticancerigene, antiinflamatoare și efecte benefice în bolile neurologice.

Vinetele se numără printre legumele cu cel mai mic indice glicemic. Sunt bogate în vitamine din complexul B: B1, B3, B5, B6 – necesare pentru metabolismul grăsimilor, proteinelor și carbohidraților.

Totodată, vinetele sunt surse bune de minerale (mangan, cupru, fier, potasiu).

Vinete egiptene – rețetă

Ingrediente

• 4 vinete
• 9 roșii coapte bine
• 2 cepe
• 4-5 linguri de ulei
• sare și piper

Preparare

Spălați vinetele și îndepărtați codițele. Tăiați-le în jumătate pe lungime și prăjiți-le în ulei.

După ce s-au răcit, scobiți fiecare jumătate cu o lingură, scoțând interiorul cu semințele. Vinetele scobite trebuie să aibă 5-10 mm grosime și să arate ca niște bărcuțe.

Curățați cepele și tocați-le mărunt. Căliți ceapa în tigaie și apoi adăugați miezul și semințele scobite, sare și piper.

Spălați și tocați roșiile mărunt. Este indicat să le curățați de coajă. Căliți-le separat. După ce s-au făcut ca o pastă, adăugați-le peste ceapa și vinetele călite și omogenizați.

Cu această compoziție se umplu jumătățile de vinete. După ce ați terminat, așezați-le într-o tavă de sticlă (vas yena) cu umplutura în sus. Stropiți-le cu puțin ulei și dați-le la cuptor preț de 20-30 de minute, pentru a se rumeni.

Tăiați o roșie rondele și prăjiți-le într-o tigaie. În momentul servirii, așezați pe fiecare vânătă umplută câte o fele de roșie prăjită.

Surse bibliografice:

1. Mayo Clinic Staff, „Dietary fiber: Essential for a healthy diet”, articol publicat pe site-ul Mayo Clinic: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/fiber/art-20043983
2. Nutrition & You, „Eggplant (Brinjal) nutrition facts”: https://www.nutrition-and-you.com/eggplant.html
3. Mihai Bășoiu, „159. Vinete egiptene”, 205 Rețete de Post, Editura Meteor Press, București, 2012, p. 145

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.