Pateu de post din CONOPIDĂ – rețetă + beneficii

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Deși mai puțin populară decât broccoli și varza, conopida nu este mai prejos în ceea ce privește conținutul nutrițional și beneficiile sale pentru sănătate.

Legumele crucifiere, din familia Brassica sunt în mod deosebit bogate în substanțe fitochimice valoroase, precum compuși fenolici, carotenoide, tocoferoli, fibre, glucozinolați, vitamina A, vitamine B, vitamina C, minerale (calciu, fier, fosfor) și grăsimi.

Crema de conopida

Conopida are proprietăți antioxidante și anticancerigene 

Studiile epidemiologice au arătat că antioxidanții din aceste legume protejează corpul de daunele cauzate de speciile reactive de oxigen.

Consumul de legume crucifere a fost asociate cu un risc mai mic de boli cronice, precum afecțiuni cardiovasculare și cancer.

Conopida poate fi folosită la salate, supe, tocănițe, paste tartinabile și alte mâncăruri. Studiile au arătat însă că prin fierberea în apă se pierd anumiți nutrienți. De aceea, specialiștii recomandă gătirea la aburi sau călirea conopidei.

Pateu de conopidă – rețetă

Ingrediente

• 1 conopidă mică
• 1 linguriță de muștar
• ½ linguriță de turmeric
• 3 linguri de ulei de măsline
• sare și piper după gust
• apă

Preparare

Desfaceți conopida buchețele și spălați-le. Gătiți-le la aburi, dacă aveți posibilitatea, pentru a păstra cât mai mult din nutrienți. Dacă nu aveți un vas special, puteți improviza un sistem de bain-marie dintr-o cratiță cu apă, o sită (în care să puneți legumele) și un capac.

Conopida trebuie să se pătrundă bine și să se înmoaie complet. Turnați conopida fiartă într-o strecurătoare și lăsați-o să se scurgă bine de apă. După ce s-a răcorit, o puteți pasa cu ajutorul unui blender sau robot de bucătărie. Dacă încă mai are apă, o puteți stoarce ușor cu mâinile.

Mixați câteva minute până se transformă în pastă. Adăugați uleiul, turmericul, muștarul și piper. Mixați din nou pentru omogenizare.

Gustați de sare și condimente. Pateul de conopidă trebuie lăsat la rece cel puțin o oră, pentru a deveni mai gustos.

Se pune pe pâine prăjită, se folosește la tartine sau sandviciuri. Se poate servi cu roșii pe deasupra sau ardei.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

1. Fouad A. Ahmed and Rehab F. M. Ali, „Bioactive Compounds and Antioxidant Activity of Fresh and Processed White Cauliflower”, articol publicat în jurnalul Biomed Research International. 2013; 2013: 367819, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3793502/
2. RetetaVideo.ro, „Pateu de conopida”: https://sfatulparintilor.ro/reteteletale/retete-sanatoase/retetavideo-ro-pateu-de-conopida/2/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.