ARDEI cu OUĂ la cuptor – o rețetă benefică pentru sănătatea OCHILOR

Această rețetă este deopotrivă inedită și reușită din punct de vedere al asocierii alimentelor. Întotdeauna este bine să așezăm, pe lângă o mâncare bogată în proteine și grăsimi, o garnitură de legume. Astfel vom putea evita multe neplăceri digestive, îndeosebi indigestiile și constipațiile.

Ouăle se numără printre cele mai hrănitoare alimente. Conțin vitamina D, antioxidanți, vitamina A, vitamina E, vitamina K, vitamina B5, vitamina B6, fosfor, acid folic, calciu și zinc.

Ardei cu oua la cuptor: Kirbie’s Cravings.com

_____________________

Un ou mare, fiert, ne poate oferi 22% din doza zilnică necesară de seleniu, un mineral esențial pentru buna protejarea glandei tiroide și a sistemului imunitar.

Ardeii grași – roșii, galbeni, verzi – sunt foarte bogați în antioxidanți:

• flavonoide – apigenină, hesperidină, isoscoparină, kaempferol, luteolină, quercetină, miricetină, apigenină;

• carotenoide – alfa-caroten, ateraxantină, beta-caroten, capsantină, criptoflavină, criptoxantină, licopen, vicenină, zeaxantină;

• acid ferulic, acid clorogenic, acid cinamic, acid cumaric, acid galic

În ardeii grași găsim de asemenea cantități bune de vitamina C, vitamina B6, vitamina A, acid folic, vitamina E, fibre, vitamina K, potasiu, fosfor și magneziu.

După cum putem vedea, ouăle și ardeii grași au un conținut nutritiv relativ asemănător. Ambele alimente sunt benefice pentru ochi.

Cumpără de aici:

Ardei cu ouă la cuptor – rețetă

Ouăle se pretează mai ales la masa de dimineață, datorită faptului că sunt practice și ușor de preparat, dar și pentru că aduc un aport necesar de proteine și sațietate.

O metodă atractivă de a consuma ouă este sub forma acestor bărcuțe din ardei. Pot fi servite la micul-dejun sau la prânz.

Ingrediente

• 4 ouă
• 4 ardei grași
• sare, piper și alte mirodenii, după gust

Preparare

Aprindeți cuptorul la 200 de grade Celsius. Tăiați ardeii în jumătate. Înlăturați cotorul cu semințe și folosiți doar partea inferioară. Așezați capacele de ardei pe o tavă de cuptor așternută cu hârtie de copt. presărați peste ei sare și piper și spargeți în fiecare ardei câte un ou.

Presărați din nou sare și condimente. Puteți adăuga deasupra și puțină brânză rasă (cașcaval, mozzarella, caș, telemea etc).

Coaceți ardeii în cuptorul preîncălzit timp de 20 de minute, sau până când ouăle s-au făcut suficient de bine.

Surse:
1. The World’s Healthies Foods, Bell peppers: http://www.whfoods.com/genpage.php?dbid=50&tname=foodspice
2. Healthline, Top 10 Health Benefits of Eating Eggs: https://www.healthline.com/nutrition/10-proven-health-benefits-of-eggs
3. Kirbie’s Cravings, Eggs in Peppers: https://kirbiecravings.com/eggs-in-peppers/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.