SALATĂ de AVOCADO cu ARDEI și SUSAN – rețetă + beneficii

O salată de legume este binevenită în orice moment al zilei. Pentru a transforma o salată într-o masă mai consistentă, putem adăuga câteva ingrediente cu conținut de grăsimi sau proteine, precum nuci și semințe.

Rețeta pe care v-o prezentăm conține semințe de susan și avocado – un fruct bogat în grăsimi binefăcătoare sănătății.

Salata de avocado cu ardei si susan: wholefully.com

_____________________________

BENEFICIILE SEMINȚELOR DE SUSAN 

Semințele de susan sunt o sursă foarte bună de minerale și vitamine. În urmă cu câteva mii de ani, în Babilon, femeile foloseau un amestec de miere și susan (halva) pentru prelungirea tinereții și frumuseții. Soldații romani consumau această pastă pentru forță și energie.

Consumul de semințe de susan sau ulei de susan a fost asociat în studii cu numeroase beneficii:

– scăderea tensiunii arteriale și a glucozei la diabeticii hipertensivi;
– creșterea eficienței medicamentului antidiabetic Glibenclamidă;
– prevenirea sclerozei multiple;
– prevenirea daunelor renale cauzate de antibiotice (Gentamicină)
– prevenirea formării de leziuni aterosclerotice în urma unei diete bogate în grăsimi;
– combaterea depresiei;
– protejarea împotriva radiațiilor gama;
– inhibarea proliferării celulelor canceroase: leucemie, melanom multiplu, cancer de colon, cancer de prostată, cancer la sân, cancer pulmonar, cancer pancreatic, cancer pulmonar.

_____________________________

SALATĂ DE ARDEI CU SEMINȚE DE SUSAN

Ingrediente

• 1 ardei roșu
• 1 avocado
• 1 ardei iute
• 4 linguri de semințe de susan
• ¼ lămâie
• pătrunjel verde
• opțional: ulei de măsline
• sare după gust

Preparare

Curățați și spălați ardeii, apoi tăiați-i cubulețe sau fâșii. Desfaceți fructul de avocado, scoateți sâmburele și tăiați pulpa cubulețe. O altă variantă ar fi să pasați avocado și să îl amestecați apoi cu legumele, ca o maioneză.

Stropiți legumele cu sucul de lămâie proaspăt stors și amestecați ușor. Rumeniți susanul într-o tigaie anti-aderentă la foc mic, până capătă o nuanță aurie, circa 5 minute.

Presărați semințele și pătrunjelul tocat peste legume și amestecați ușor. Salata se poate servi imediat. Dacă doriți, puteți pune și puțin ulei, însă avocado este suficient de gras pentru a înlocui uleiul.

Pe lângă ardei, puteți adăuga în această salată și roșii, țelină, morcov sau alte legume crude. De asemenea, puteți înlocui ardeiul iute cu ceapă sau usturoi, pentru un gust picant mai ușor.

_____________________________

Surse:

1. Greenmedinfo, Open Sesame! 10 Amazing Health Benefits Of This Super-Seed: http://www.greenmedinfo.com/blog/open-sesame-10-amazing-health-benefits-super-seed

2. Vegan Peek, Salată de avocado și ardei: https://www.youtube.com/watch?v=4vPcxu7hDJs

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *