Clicky

DROB din CIUPERCI – rețetă și beneficii

Drobul de ciuperci este o rețetă practică și utilă, mai ales în perioada posturilor sau în dieta persoanelor care au un regim vegetarian sau vegan. 

Rețeta pe care v-o prezentăm conține ouă, însă dacă vreți o rețetă, de post, puteți folosi alte ingrediente în compoziție, precum orez, linte, fasole.

Drob de ciuperci: foodforvitality.com

CIUPERCILE – BENEFICII

Toate tipurile de ciuperci conțin niveluri diferite de proteine și fibre. Sunt de asemenea surse bune de vitamine din complexul B și seleniu – un antioxidant puternic ce susține sistemul imunitar și gland tiroidă și previne daunele celulare și tisulare.

Ciupercile albe (champignon) sunt în mod deosebit bogate în vitamina D, o sursă non-animală rară de vitamina D. Odată ajunse la maturitate, sunt expuse la razele UV, care crește concentrația lor de vitamina D.

Unele tipuri de ciuperci au capacitatea de a ne feri de cancer prin protejarea celulelor de daunele ADN și inhibarea formării tumorilor.

Totodată, ciupercile pot fi utile în tratamentul și controlul afecțiunilor neurodegenerative, precum boala Alzheimer.

Consumul de ciuperci a fost asociat și cu scăderea colesterolului, îndeosebi la persoanele supraponderale. Anumiți fitonutrienți pe care îi conțin pot preveni lipirea celulelor de pereții vaselor de sânge și formarea de plăci, protejând inima prin menținerea tensiunii arteriale și a circulației sangvine.

 

Vezi și CIUPERCILE au proprietăți IMUNITARE, ANTI-TUMORALE, ANTI-COLESTEROLICE și ANTI-OBEZITATE

Gătirea ciupercilor pe grătar sau coacerea în cuptor (chiar și cu puțin ulei), crește activitatea antioxidantă, comparativ cu fierberea în apă sau prăjirea.

___________________________

DROB DE CIUPERCI – REȚETĂ

Ingrediente

• 1,5 kg de ciuperci
• 2-3 cepe
• 3 gălbenușuri
• verdeață
• usturoi
• sare și piper, după gust

Preparare

Curățați și spălați ciupercile, apoi tăiați-le cubulețe. Fierbeți-le în apă cu sare și răsturnați-le într-o sită deasă, lăsându-le să se scurgă bine.

Între timp, tocați ceapa și căliți-o în puțin ulei și apă. Adăugați ciupercile fierte și căliți-le câteva minute.

Dați-le apoi prin mașina de tocat (sau prin robot) și transferați-le într-un bol. Adăugați gălbenușurile, verdeața tocată, usturoiul zdrobit, sare și piper după gust.

Turnați compoziția într-o tavă de cozonac, unsă în prealabil cu puțin unt sau ulei. Introduceți tava în cuptorul încins și lăsați drobul să se coacă până când scobitoarea iese curată din mijloc.

După ce s-a răcit complet, drobul de ciuperci se poate tăia felii. Îl puteți servi cu o salată de legume sau verdețuri, cu sos de roșii, piure, orez, sau alte garnituri.

___________________________

Surse:

1. Good Food, The health benefits of mushrooms: https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-mushrooms

2. Liviu Gheorghe, Tudor Ilie, Mihai Minoiu, Călin Ianța, Drob de ciuperci, Vindecare și purificare prin alimentație și post, Vol. 2, Editura Kamala, Brașov, 2002, p. 222

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *