Clicky

PASTĂ DE AVOCADO cu iaurt și gălbenuș – rețetă + beneficii

Aceasta este o rețetă recomandată de Centrul Medical Naturalia, fondat de doctorul Pavel Chirilă. Este un model de mic-dejun sănătos, consistent și sățios, o alternativă la mezeluri și alte semipreparate sau produse aditivate din magazine.

Combinația dintre avocado, iaurt și gălbenuș poate fi însă prea grasă pentru persoanele care au probleme cu colesterolul sau cu greutatea corporală.

Pasta de avocado cu iaurt si galbenus

Avocado nu conține colesterol. Peste 75% din grăsimile din acest fruct sunt grăsimi bune (mononesaturate). Dat fiind că face parte din categoria alimentelor vegetale, grăsimile din avocado pot fi considerate „ulei” și nu grăsimi solide. De altfel, acesta poate fi folosit ca înlocuitor pentru grăsimile trans la salate sau la gătit.

Potrivit Dietary Guidelines for America, grăsimile mononesaturate consumate cu moderație și în locul grăsimilor saturate sau trans, au un efect benefic: reduc colesterolul din sânge.

studiile au arătat că avocado reduc incidența bolilor cardiace îmbunătățește nivelul grăsimilor din sânge și reduce stresul oxidativ din fluxul sangvin. 

Consumul de avocado mai are o importanță deosebită: crește absorbția de carotenoide din alimentele ingerate la aceeași masă, de pildă morcovi, cartofi dulci, verdețuri sau sos de tomate. Adăugarea acestui fruct la masă a crescut de 2-6 ori absorbția antioxidanților.

Avocado este important și pentru controlul sațietății și al greutății corporale, pentru controlul nivelului de zahăr din sânge și reglarea insulinei, la fel și pentru reducerea inflamației cronice.

___________________________

Pastă de avocado cu iaurt – rețetă

Ingrediente

• 1 avocado
• 1 gălbenuș fiert tare
• 2 linguri de iaurt
• sare după gust

Preparare

Mixați toate ingredientele în blender și veți obține o pastă delicioasă și consistentă, care se poate servi pe pâine.

Această pastă de avocado și iaurt se poate folosi și ca înlocuitor pentru maioneza tradițională în salate. 

___________________________

Surse:

1. Centrul Medical Naturalia, Pastă de avocado cu iaurt și gălbenuș, Conceptul alimentului integral, Rețete, Editura Christiana, 2015, pp. 44-45

2. Love One Today: https://loveonetoday.com/nutrition/avocados-cholesterol-and-plant-sterols/

3. The World’s Healthiest Foods, Avocado: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=5

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *