BROCCOLI la cuptor – rețetă și beneficii

Fiecare aliment are secretele lui de preparare. În ceea ce-l privește pe regele legumelor crucifere, broccoli, acesta devine mai gustos dacă este gătit la cuptor.

În plus, această metodă permite o mai bună conservare a nutrienților, dat fiind că fierberea în apă duce la pierderea unor vitamine importante.

Broccoli la cuptor: geniuskitchen.com

Dacă se adaugă și puțin usturoi, va căpăta o aromă și mai deosebită. Același sfat este valabil și pentru conopidă, care în sine are un gust searbăd.

Aceste legume devin și mai savuroase dacă sunt coapte în cuptor cu parmezan, cașcaval sau alt tip de brânză (în afara zilelor de post).

______________________

Broccoli este promovat astăzi ca un aliment cu beneficii semnificative asupra organismului, datorită conținutului de compuși cu efecte antioxidante și anticancerigene: glucozinolați, compuși fenolici, vitamina C și minerale.

O dietă bogată în broccoli poate ajuta la prevenirea unor afecțiuni cronice, precum boli cardiovasculare, canceroase (cancer de sân și de prostată), boli inflamatorii și degenerative.

Cea mai utilizată parte a acestei legume este partea superioară, compusă din buchete. Cercetătorii au descoperit însă că în frunzele și tulpinile de broccoli se găsesc chiar mai mulți compuși anticancerigeni și antioxidanți decât în buchete.

______________________

Broccoli la cuptor – rețetă

Ingrediente

• 1 căpățână de borccoli
• 2 linguri de ulei de măsline
• 3 căței de usturoi
• sare după gust

Preparare

Preîncălziți cuptorul la 230 de grade Celsius.

Tăiați căpățâna de broccoli în buchețele potrivite. Procedați la fel și cu tulpina, tăind-o bucăți sau cubulețe.

Puneți-le într-un bol mare și stropiți-le cu ulei de măsline. Adăugați usturoiul zdrobit sau tocat mărunt și sarea. Masați bine buchețelele, până se acoperă complet cu dressing-ul.

Transferați-le apoi în tava cuptorului tapetată în prealabil cu hârtie de copt. Coaceți-le până devin crocante pe margini, circa 20 de minute. Verificați și tulpinile dacă sunt făcute, întrucât acestea sunt mai tari și necesită o perioadă mai lungă de coacere.

Această mâncare se poate servi caldă sau rece.

______________________

Surse:

1. Joon-Ho Hwang and Sang-Bin Lim, Antioxidant and Anticancer Activities of Broccoli By-Products from Different Cultivars and Maturity Stages at Harvest, Prev Nutr Food Sci. 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4391535/

2. Food Network, Roasted broccoli with garlic: http://www.foodnetwork.co.uk/recipes/roasted-broccoli-with-garlic.html?utm_source=foodnetwork.com&utm_medium=domestic

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *