Clicky

SPANAC cu IAURT – rețetă cu beneficii

Spanacul cu iaurt poate fi servit ca o cremă la micul-dejun, sau poate fi folosit la tartine și sandvișuri sănătoase pentru copii și adulți.

Rețeta este deosebit de simplă, ideală pentru cei care nu au timp să stea multe ore în bucătărie. Spanacul se călește puțin cu ceapă, pentru a deveni mai gustos, și se asezonează cu nucșoară, chimen, oregano sau alte mirodenii.

Spanac cu iaurt

Spanacul preparat termic are încă are un conținut ridicat de nutrienți. Potrivit Nutrition Data Self, 180 g de spanac gătit, scurs și fără sare ne pot furniza:

– 1111% de vitamina K
– 377% de vitamina A
– 84% de mangan
– 66% de acid folic (vitamina B9)
– 39% de magneziu
– 36% de fier
– 29% de vitamina C
– 25% de vitamina B2
– 24% de calciu
– 24% de potasiu
– 22% de vitamina B6
– 19% de vitamina E
– 17% de fibre
– 11% de vitamina B1
– 11% de proteine

__________________________________

Spanac cu iaurt – rețetă

Ingrediente

• 340 g de baby-spanac (sau 1 kg de spanac mare)
• 125 grame de iaurt grecesc (sau cremos, fără zer)
• ¼ linguriță de chimen, oregano sau nucșoară (măcinate)
• 2 linguri de ceapă tocată mărunt

Preparare

Spălați spanacul frunză cu frunză. Puneți-l într-o cratiță mare împreună cu ceapa tocată și 1 lingură de apă.

Acoperiți vasul și căliți legumele la foc mediu circa 3 minute, sau până când spanacul se înmoaie. Amestecați des în cratiță.

Se poate adăuga și usturoi în momentul călirii, pentru o aromă mai pronunțată.

Lăsați amestecul să se răcească, apoi stoarceți frunzele de spanac cu mâinile, pentru a elimina cât mai mult din lichidul excesiv. Nu-l aruncați, ci păstrați-l pentru a-l folosi mai târziu.

Transferați spanacul într-un robot sau blender. Adăugați iaurtul și condimentele și mixați până rezultă o compoziție omogenă, fină și cremoasă. Dacă mai este nevoie, adăugați puțin din lichidul în care ați călit spanacul în momentul mixării. Se pot adăuga și alte ingrediente, precum maioneză de casă și brânză (feta, cremă de brânză etc). 

Pasta de spanac și iaurt poate fi păstrată în frigider, într-o caserolă, timp de 3 zile. Dacă doriți să reziste mai mult, o puteți pune în congelator și păstra până la 3 luni.

__________________________________

Surse bibliografice:

1. Whole Foods Market, Creamed spinach with yogurt: https://www.wholefoodsmarket.com/recipe/creamed-spinach-yogurt

2. Nutrition Data Self, Spinach, cooked, boiled, drained, without salt: http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2627/2

3. E-how, Creamy Greek Yogurt Spinach Dip (Your New Favorite Go-To Recipe): https://www.ehow.com/how_12343024_creamy-greek-yogurt-spinach-dip.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *