SALATĂ de LEURDĂ cu OUĂ (rețetă + beneficii)

Leurda, denumită științific Allium ursinum L., este folosită de sute de ani în medicina tradițională din diferite zone ale lumii.

Studiile recente realizate pe animale au arătat că acest tip de „usturoi sălbatic”, cum mai este numită, are efecte mult mai puternice asupra sistemului cardiovascular (scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului) decât usturoiul.

Salata de leurda cu ou

Această salată face parte din categoria mâncărurilor tradiționale care pot fi consumate fără restricții, de către majoritatea categoriilor de persoane.

Verdețurile fac o pereche bună cu orice fel de aliment, fie carne, fie lactate, fie legume sau fructe.

Profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi are câteva sugestii de îmbunătățire a acestei rețete, spunând că frunzele de leurdă ar trebui rupte cu mâna și nu tăiate cu cuțitul. Astfel își vor păstra gustul și conținutul nutrițional cât mai intact.

De asemenea, ouăle nu trebuie fierte foarte tare, ci trebuie să fie semi-tari, puțin cleioase.

Maioneza trebuie făcută în casă din ouă proaspete, de țară, cu ulei de măsline extravirgin sau alt tip de ulei presat la rece.

_____________________________________

Salată de leurdă cu ouă – rețetă

Ingrediente

• 4 legături de leurdă
• 3 ouă
• 3 linguri de maioneză (sau iaurt)
• sare după gust
(pentru 4 persoane)

Preparare

Puneți ouăle la fiert. Între timp, spălați leurda frunză cu frunză. Tamponați-le cu un prosop de bucătărie și tăiați-le mărunt.

Ouăle fierte se taie cubulețe și se adaugă peste leurdă. Se incorporează și maioneza (sau iaurtul), se adaugă puțină sare și se amestecă ușor, fără a zdrobi ouăle.

Salata se poate servi imediat. Pentru o textură mai crocantă și un aport mai bogat de nutrienți, se pot presăra peste salată câteva linguri de semințe de in măcinate sau semințe de cânepă decorticate.

Această salată poate fi consumată fără probleme și de către persoanele cu diabet sau celiachie (intoleranță la gluten).

_____________________________________

Bibliografie:

1. Preuss HG, Clouatre D, Mohamadi A, Jarrell ST., Wild garlic has a greater effect than regular garlic on blood pressure and blood chemistries of rats, Int Urol Nephrol. 2001: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11989540

2. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, Reînvață să gătești, Carte de bucate sănătoase, Salată de leurdă, Editura Coreus Publishing, Snagov, 2012, p. 32

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.