PATEU de MACROU – rețetă pentru micul-dejun

Macroul este unul din cele mai recomandate tipuri de pește pentru o dietă sănătoasă, datorită conținutului bogat în proteine și grăsimi sănătoase.

Este o sursă excelentă de acizi grași esențiali Omega-3 și Omega-6, vitamina B12, A, vitamina D, Vitamina E, vitaminele B6, C și K.

Pateu de pește

Conține de asemenea o diversitate de minerale: fosfor, calciu, seleniu, potasiu, magneziu, fier, zinc și cupru.

Macroul ne oferă totodată cantități bune de Coenzima Q10, o substanță care a demonstrat efecte anticancerigene. Aceasta are capacitatea de a elimina agenții cu potențial cancerigen din celulele afectate. Coenzima Q10 îmbunătățește sănătatea celulară, reduce alergiile și riscul de infecții.

Acizii grași Omega-3 combat cancerul de sân, de prostată, de colon și de rinichi, și acționează ca un agent antiinflamator în artrită și bolile cardiovasculare. Seleniul și vitamina B12 sunt de asemenea utili în prevenirea și tratarea bolilor canceroase.

Consumul de macrou este important pentru fortificarea sistemului imunitar și îmbunătățirea funcțiilor organelor care au fost afectate de boală.

Peștele gras, precum macroul, susține sănătatea sistemului cardiovascular prin faptul că ajută la subțierea sângelui și implicit la îmbunătățirea circulației și a nivelului tensiunii arteriale.

Previne acumularea de colesterol în pereții arteriali, constricția arterelor și reduce riscul unui atac de cord și a bolilor coronariene.

Nu trebuie omise nici beneficiile la nivel cognitiv. Creierul nostru conține cantități mari de Omega-3. Aceste grăsimi au un rol esențial în memorie și performanța cognitivă. Reduc riscul bolii Alzheimer și previn tulburările sistemului nervos, depresia și demența.

_________________________________________________________________________________________________________

Pateu de macrou – rețetă

Ingrediente

• 250 g de macrou afumat
• 2-3 linguri de iaurt
• 1 cățel de usturoi
• 1 linguriță de suc de lămâie
• 1 lingură de pătrunjel verde

Preparare

Curățați peștele de piele și îndepărtați toate oasele care pot cauza probleme la înghițire. Puneți-l într-un bol și pasați-l cu o furculiță, până se mărunțește bine. Pentru a obține o pastă mai fină, îl puteți pasa cu blenderul sau cu robotul.

Adăugați iaurtul, usturoiul zdrobit, sucul de lămâie, pătrunjelul tocat mărunt, sare și piper după gust. Amestecați sau mixați până rezultă o compoziție omogenă, asemănătoare unui pateu.

Se transferă într-un bol și se ține în frigider până la momentul servirii.

Se poate consuma simplu, pe pâine sau crackers, sau cu legume.

_________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Fit Day, The Nutrition of Mackerel: https://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/healthy-eating/the-nutrition-of-mackerel.html

2. Simplu Feminin, Pate de macrou: http://simplufeminin.com/site/node/239

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.