SMOOTHIE de OVĂZ cu MĂR și SCORȚIȘOARĂ – reduce APETITUL și riscul BOLILOR CARDIOVASCULARE și METABOLICE

Consumul zilnic de ovăz ne poate aduce beneficii nebănuite sănătății. Studiile au asociat acest tip de cereală cu creșterea rapidă a sațietății, îmbunătățirea digestiei și a nivelului de zahăr din sânge.

Persoanele care au consumat fulgi de ovăz la micul-dejun au raportat o diminuare a senzației de foame timp de două ore după masă.

Smoothie cu ovăz și măr

Datorită faptului că reduce apetitul, ovăzul contribuie totodată la scăderea indicelui de masă corporală, a circumferinței taliei și a sindromului metabolic.

Toate aceste beneficii conduc implicit la reducerea riscului de boli cardiovasculare și metabolice (obezitate, diabet).

Cel puțin doi compuși din ovăz sunt responsabili pentru aceste beneficii: beta-glucanii (carbohidrați polizaharide) și saponine steroidale.

Ovăzul este bogat în cupru, calciu, molibden, mangan, fosfor, biotină, vitamina B1, magneziu, crom și zinc. Conține de asemenea proteine vegetale.

____________________________________________________________________________________________________________

Smoothie de ovăz cu măr și scorțișoară

Această băutură cremoasă poate înlocui masa de dimineață a copiilor sau a adulților care țin regim sau cură de slăbire.

Ingrediente

• 250 ml de lapte
• 1 măr
• 25 g de fulgi de ovăz
• 1 linguriță de scorțișoară

Preparare

Încălziți ușor laptele și puneți-l în blender împreună cu fulgii de ovăz.

Curățați mărul de coajă, scoateți cotorul și tăiați-l bucăți. Adăugați-l peste lapte. Presărați scorțișoara și mixați câteva secunde, până când ovăzul se mărunțește și rezultă o băutură fină și cremoasă.

Este indicat să folosiți un tip de lapte vegetal pentru această rețetă, deoarece fructele nu se combină bine cu lactate de origine animală. Unele persoane pot experimenta tulburări gastro-intestinale.

Puteți folosi lapte de soia, de semințe sau nuci (migdale), sau chiar de ovăz. Ideal ar fi să îl obțineți singuri, în casă.

Acest smoothie poate fi consumat și rece (caz în care nu mai este nevoie să încălziți laptele înainte). Serviți-l însă cald pentru un efect reconfortant într-o dimineață rece de iarnă.

____________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Dr. Julie Bhosale, Warm Apple, Oat & Cinnamon Winter Smoothie: https://juliebhosale.co.nz/warm-apple-oat-cinnamon-winter-smoothie/

2. The World’s Healthiest Foods, Oats: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=54

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Laptele nu se poate inlocui cu apa plata sau cu un suc din portocale (preparat in casa )?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.