Cura cu LEGUME care „topește” depozitele de GRĂSIMI din corp – prof. univ. Constantin Milică

Curele cu legume și fructe sunt întotdeauna binevenite persoanelor cu exces ponderal, lipsă de vitamine sau slăbite din punct de vedere imunitar sau fizic.

Profesorul universitar Constantin Milică, specialist în fitoterapie, spune că o cură cu legume poate ajuta la reducerea țesutului adipos, și totodată la aprovizionarea organismului cu substanțele nutritive de care acesta are nevoie în procesul de slăbire.

Cura de Slăbire cu Legume

Cura de Slăbire cu Legume

Cura cu legume pentru slăbit

Prima categorie de legume indicată într-o cură de slăbire sunt cele cu un conținut caloric redus și cu un indice glicemic scăzut (sub 10%). Acestea sunt mai eficiente dacă se consumă crude, nepreparate termic.

– roșiile
– castraveții
– ardeii
– varza
– ridichea
– ceapa, usturoiul, prazul
– salata verde, pătrunjelul

Legume care pot fi preparate termic

Aceste legume nu prezintă nici un risc pentru îngrășare, de aceea se pot consuma în cantități mari. Majoritatea lor conține luteolină, un antioxidant cu proprietăți antiobezitate și antidiabetice.

– dovlecei
– gulii
– morcov
– țelină
– sfeclă roșie
– spanac, urzici, ștevie
– fasole verde, mazăre
– vinete
– bame
– conopidă
– mărar

Leguminoasele sunt foarte hrănitoare, conțin multe proteine, dar au totodată și proprietăți anti-obezitate, datorită cărora sunt indicate în reducerea depozitelor de grăsimi.

Iată și câteva moduri de preparare sau consum

Roșiile se pot consuma ca atare, în salate, alături de alte legume, sau sub formă de suc, combinat cu țelină. Cel mai prielnic moment al zilei pentru a mânca tomate este dimineața, pe stomacul gol, deoarece au efecte laxative.

Roșiile au proprietăți antiinflamatoare, ajută la revigorarea organismului și la prevenirea aterosclerozei.

Varza, la fel ca și broccoli și conopida, ajută la reglarea metabolismului lipidelor și glucidelor din corp. Au de asemenea proprietăți detoxifiante puternice, sunt antiinflamatoare și anticancerigene.

Consumată în stare crudă, varza albă favorizează arderea grăsimilor. Cel mai eficient mod de preparare și servire este ca salată, stropită cu puțină zeamă de lămâie și ulei de măsline.

La fel de bun este sucul de varză, servit dimineața, pe stomacul gol. Poate fi combinat cu suc de morcov și puțin suc de lămâie.

Pătrunjelul verde este un diuretic natural excelent, deoarece conține foarte multe minerale (potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier). Ajută la eliminarea surplusului de apă acumulat în țesuturi. Conține de 4 ori mai multă vitamina C decât portocalele și varza, și un compus anticancerigen numit apigenină.

Acțiunea anti-obezitate a țelinei este binecunoscută. Această legumă conține foarte multe minerale și are efecte energizante și tonice pentru sistemul nervos.

Țelina are o influență benefică asupra depozitelor adipoase din corp, favorizând arderea grăsimilor și eliminarea excesului de apă. A demonstrat de asemenea proprietăți anti-hipertensive și antidiabetice.

Poate fi rasă și consumată crudă, sau sub formă de suc. Salata de țelină se consumă înainte de mesele zilei, iar sucul se administrează în cure de 15-20 de zile, preparat din 150 g de țelină pe zi.

Ridichea poate fi consumată ca salată, în combinație cu pătrunjel, morcov sau sfeclă roșie, sau sub formă de suc, în asociere cu suc de morcov, câte 50-100 ml pe zi. Se fac cure de câte 10 zile în fiecare lună.

Surse articol:
1.http://ziarullumina.ro/remedii-naturale-in-combaterea-obezitatii-109791.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4849025/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.