Cura de slăbire RINA – cea mai sănătoasă dietă, recomandată de medicii cardiologi

Dieta Rina este una din cele mai populare cure de slăbire ale momentului. Concepută în America, este o dietă de 3 luni, care ne ajută să slăbim 15-20 de kilograme, fără eforturi mari. Cura de slăbire Rina înseamnă să mănânci sănătos, din toate, conform unui program bine stabilit. 

Cura de Slăbire Rina

Cura de Slăbire Rina

Avantaje  față de alte diete

Este considerată cea mai sănătoasă cură de slăbire, recomandată de mulți nutriționiști, inclusiv de unii medici cardiologi. Scopul dietei Rina nu este doar eliminarea kilogramelor nedorite, ci mai ales modificarea metabolismului (accelerarea arderilor metabolice). Din acest motiv, odată ce metabolismul a devenit mai rapid, riscul de îngrășare după terminarea dietei este practic zero.

Dieta Rina are multe beneficii de sănătate, mai ales pentru hipertensivi.

În ce constă dieta Rina

Dieta Rina este o dietă disociată, adică este bazată pe 4 grupe de alimente: proteine, legume, carbohidrați și fructe. Fiecare zi este destinată unei grupe de alimente. Se începe cu ziua proteinelor, se continuă cu ziua legumelor, apoi cu ziua carbohidraților, și se încheie cu ziua vitaminelor. După aceste 4 zile, regimul se reia la fel, păstrând aceeași ordine până la finalul celor 90 de zile.

Dieta are în fiecare lună câte 1 zi de detoxifiere, în care nu se mănâncă nimic. În fiecare a 29-a zi din dietă se beau doar lichide (apă, ceaiuri, sucuri de fructe și legume).

Dieta Rina pe zile

Ziua 1 (proteine)

• pui sau pește (preparat prin fierbere, la aburi, în cuptor sau pe grătar)
• ouă fierte.
• lactate degresate (iaurt dietetic, lapte dulce, brânză de vaci, brână feta, mozzarela, telemea, caș nesărat).
• roșii, varză, usturoi, conopidă, broccoli, ardei gras, morcovi, măsline, dovlecei, țelină, hrean, sfeclă roșie, castraveți murați, ridiche roșie
• pătrunjel, rozmarin, oregano, ghimbir, muștar, ulei de măsline

Ziua 2 (amidon)

• cartofi, roșii, morcovi, ciuperci, fasole, soia, linte, năut, mei, mazăre, migdale, orez, fasole verde, dovlecei, vinete, ardei gras, ardei iute, porumb boabe (crude sub formă de salată, fierte sub formă de supă sau piure, înăbușite sau coapte)
• bulion, suc de roșii, pătrunjel verde.
• dafin, chimen, maghiran, nucșoară, chilli, tarhon, piper, boia.

Ziua 3 (carbohidrați)

• pâine și paste integrale
• pizza
• produse de patiserie
• ciocolată neagră, prăjituri de casă fără mult zahăr, preferabil cu făină integrală.
• drojdie de bere

Ziua 4 (vitamine)

• se poate consuma orice fruct (ex. 2 mere, 2 pere, 2 piersici, 2 banane), cu excepția celor confiate, din compot sau din dulceață, care conțin zahăr.
•  legume

Reguli importante:

– Fiecare mic-dejun trebuie să cuprindă fructe.
– În ziua de proteine, fiecare masă se ia la 4 ore distanță.
– În ziua de carbohidrați, trebuie să treacă 3 ori între mese.
– În ziua de fructe, masa se ia din 2 în 2 ore.
– Ultima masă trebuie să fie la ora 20:00.
– Trebuie respectat un orar strict al meselor.
– Se poate bea cafea, dar neîndulcită.
– După finalizarea celor 90 de zile de regim, se consumă în continuare fructe a micul dejun.

Dacă este urmată întocmai, dieta facilitează pierderea a 1.5 kg pe săptămână.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

35 comentarii

  1. Ba e disociata pe grupe de alimente! Și rezultatele sunt spectaculoase, merită încercată, mie mi-a schimbat viața!

  2. Dieta da rezultate, eu n am tinut o chiar atat de strict , dar intr o luna am dat 4 kg jos dupa care am renuntat. Cel mai greu mi a fost la ziua de fructe, de doua zile am inceput o din nou.

  3. daca amdiabet insulino dependent pot sa tin cura?

  4. pai nu inteleg….an prima zi nu vad sa se consume fructe si mai apoi se scrie ca trebuiesc consumate fructe la fiecare mic dejun??!!

    • e REGULA GENERALA -se consuma fructe la fiecare mic dejun deci asta o sti de la inceput si nu trebuie ca sa se mai repete si sa scrie de fiecare data asta

  5. Dieta nu este complet redactata!

  6. As dori sa stiu daca in ziua de (amidon) se pot amestec legumele si sa fac o mancarica de cartofi…sau trebuie sa mananc numai cartofi simpli…

  7. daca dieta nu este complet redactata atunci cineva s-o scrie mot-a-mot, asa cum trebuie, altfel nu are rost sa incep???!!!
    Multumesc!

    • Tina poti s o incepi cu cea mai mare incredere , o sa functioneze si inca f bine!
      Bafta!

    • Intr-adevar, dieta nu este completa. Sunt niste reguli: fara sucuri din comert, fara cafea indulcita, fara alcool. Alcoolul ingrasa si nu va functiona nici o dieta daca se consuma.

      Sunt cele 4 zile care se repeta mereu: protein, amidonuri (legume), carbohidrati, si vitamine. in ziua de apa (a 29-a din fiecare luna) se poate inlocui cu inca o zi de vitamine (eu asa am facut si am slabit 12 kg)

      Programul de mese trebuie sa fie strict:
      – mic dejun sa conste numai din fructe (nu si legume), consummate din 2 in 2 ore, pana la ora 12. de preferat acelasi tip de fruct la o masa : ex ora 10 2 banane (bananele nu ingrasa!) si tin de foame pe stomacul gol. ora 12: pepene, sau pere, sau mere etc. pana la 12 trebuie sa fi consumat cel putin 2 mese de fructe
      -pranzul: intre 12 si 14
      -cina: intre 18-20
      in ziua de vitamine se mananca fructe sau legume din 2 in 2 ore toata ziua(insa legumele fara sare sau ulei, de preferat crude, condimentate cu ierburi uscate), dar cel mai bine se preteaza fructele
      – masa de seara va fi aceeasi ca si cea de pranz, insa cantitate injumatatita
      – apa si ceaiuri neindulcite cat cuprinde (ceaiul de ghimbir e bun din cand in cand)

      Se incepe cu ziua de proteine de origine animala (exista carne de pui, vita, peste, oua, branzeturi, iaurturi). se allege un singur tip de proteina animala, nu se combina proteinele intre ele. ex: aleg peste. il fac la aburi, cuptor sau gratar, nu prajit, iar ca garnitura orice legume care nu intra la amidon: rosii, castraveti, dovlecei, ceapa, ardei, morcovi, salata verde, ridichi etc

      Ziua amidonuri: mazare, cartofi, fasole boabe, fasole pastai verde sau galbena, linte, naut, orez Amidonurile se pot combina intre ele in mancarica, plus alte legume premise zilnic ca garnitura care nu sunt amidonuri, asa ca se pot face tot felul de bunatati.: mancarica de mazare, pilaf cu legume, cartofi “prajiti: la cuptor, supa crema de linte, mancarica de fasole, fasole verde cu rosii si usturoi etc etc

      Ziua carbohidrati: aici intra tot ceea ce este prelucat deci rafinat: fainuri, paste de faina sau de orez (faina de orez devine carbo prin prelucrare), zahar, la pranz se consuma paste cu legume premise zilnic:ex fusilli cu rosii cherry, usturoi, oregano, ulei masline, iar la cina o felie de tort, prajitura + obligatoriu 3 patrate de ciocolata neagra 85%

      Ziua vitamine: fructe, seminte (crude si nesarate)

      Nu se iau gustari intre mese. Bafta!

    • dupa terminarea celor 3 luni se mai tin 3 luni de mentinere, care consta in combinarea meselor pe zi, adica nu se mai consuma acelasi fel si la cina, si se mananca de ex: la pranz proteine, seara….amidon.

  8. tk.Georgeta ancep dar vreau sa stiu cum mananc???pe tot cursul zilei din produsele mentionate pe zile sau la micul dejun fructe???eu asta nu anteleg?daca tu aiancercat reteta te rog scrie-mi!!
    Thank you!

    • Fructe la micul-dejun este o regulă, care se aplică în fiecare zi, după cum scrie. În restul zilei, se consumă alimentele menționate.

    • La micul dejun fructe ,un pahar cu apa si cafeaua indulcita cu zaharina sau neandulcita eu si gustarea intre mic dejun si pranz tot fructe am mancat, eu asa gasisem reteta pe Google.

    • Georgiana

      Exista Cartea de cumparat Rina’s 90. Cu o cautare simpla pe Google, o gasiti. Are doua volume. Primul este dieta in sine, cu retete pe zile, pentru slabit, iar al doilea este cu retete pentru alte 90 de zile pentru mentinere.

  9. este recomandata daca alaptez?
    sau e de preferat sa astept

    • daca alaptezi, intra la mentinere, pt ca si cu ea slabesti! faci c
      ura de slabire, dupa ce termini alaptarea!!

  10. Am.inteles.regimul.e.ok

  11. E cea mai tare dieta !Sustin dieta asta si multumesc ca am gasit o

  12. Da ….una din dietele cele mai sanatoase si care si merita sacrificiul !

  13. De ce se numeste ,, dieta Rina”?

  14. Este fffff buna, am tinuto si o tin in continuare ….fetelor da rezultate fff bune

  15. Și eu țin dieta asta de pe 4 ianuarie! Rezultatul – 7 kg

  16. Eu din 5 ianuarie cu -7kg ,tot cu Rina!!!!

  17. Cea mai usoara si de efect dieta.

  18. Minciuni. Am.tinut-o anul trecut 6 luni. Am slabkt 9 kg. Din august 2015 pi a acum am pus la loc 7 kg.. fara sa mananc a nesimtita. Deci….clar ca exista efectul yoyo dupa ce te lasi.

  19. Functioneaza!!Eu am tinut-o acum un an si in 3luni am slabit 10kg

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.