Dieta cu hrișcă și kefir – slăbești 1 kg pe zi! Cum se face și ce beneficii are

Dieta cu hrișcă și kefir este una din cele mai populare cure de slăbire și detoxifiere. Poți pierde câte 1 kg pe zi.

Ambele ingrediente sunt sănătoase și sățioase. Așadar, nu vă puteți aștepta decât la rezultate bune.

Dieta cu hrisca si kefir – slabesti 1 kg pe zi! Cum se face si ce beneficii are

Dieta cu hrisca si kefir – slabesti 1 kg pe zi! Cum se face si ce beneficii are: Racool studio

Multe femei au auzit că dacă mănâncă hrișcă și kefir dimineața au mai multe șanse să piardă în greutate.

Înainte să vă prezentăm cura cu hrișcă și kefir, este important să vedem ce beneficii are fiecare dintre aceste ingrediente.

Hrișca beneficii

Hrișca nu este o cereală în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă o sămânță.

Are un profil nutrițional valoros. Conține proteine de înaltă calitate. Hrișca furnizează inclusiv un aminoacid care lipsește din cereale, anume lizina.

Cei mai importanți compuși bioactivi sunt D-chiro-inozitol, rutina și quercetina.

Persoanele cu boala celiacă sau intoleranță la gluten optează pentru produse din hrișcă în locul cerealelor cu gluten.

Beneficiile consumului de hrișcă includ scăderea colesterolului, protejarea neuronilor, vaselor de sânge și a ficatului, prevenirea cancerului, atenuarea inflamațiilor, ameliorarea hipertensiunii arteriale și hiperglicemiei.

Aceste date, oferite de studiile științifice, sugerează că hrișca protejează împotriva bolilor metabolice, precum obezitate, diabet, hiperlipidemie.

Un studiu publicat în 2006 în jurnalul „Nutrition” a arătat că făină de hrișca bogată în proteine combate hipercolesterolemia, obezitatea și formarea pietrelor la bilă la șobolani.

Hrișca ajută la reglarea greutății corporale. Modulează hormonii de sațietate la nivel gastrointestinal.

Este utilă în diabet, de vreme ce scade răspunsul la glucoză și insulină după masă.

Are activități antioxidante și prebiotice.

Kefir beneficii

La rândul lui, kefirul este asociat cu nenumărate beneficii.

Este considerat un aliment funcțional, înzestrat cu proprietăți profilatice și curative.

Kefirul este antiinflamator, antioxidant, probiotic, antimicrobian, imunostimulator, anticancerigen, antidiabetic, antihipertensiv și antihipercolesterolemiant.

Acest produs lactat fermentat conține câteva zeci de specii de bacterii probiotice și drojdii.

Combate obezitatea și steatoza hepatică (ficat gras).

Îmbunătățește digestia și toleranța la lactoză.

Previne constipația, alergiile și tumorile. Mărește rezistența corpului la infecții.

Ajută la detoxifierea organismului.

Favorizează scăderea nivelului de colesterol și controlul glucozei din sânge.

Durată lungă de viață a locuitorilor din Caucaz este atribuită și consumului de kefir, acolo unde se presupune că a luat naștere această băutură.

Cum se face cura cu hrișcă și kefir

Dieta cu hrișcă și kefir presupune combinarea acestor două ingrediente, dar și consumul lor separat.

Dieta cu hrisca si kefir

Dieta cu hrisca si kefir

Hrișcă înmuiată în kefir

Seara, puneți 1 lingură de hrișcă crudă, spălată înainte, într-un pahar cu kefir.

Lăsați-o să stea la macerat peste noapte.

Dimineața, consumați amestecul de hrișcă și kefir pe stomacul gol.

Terci de hrișcă

Pe parcursul zilei se poate servi de mai multe ori terci de hrișcă.

Se pun 500 g de hrișcă într-o crăticioară. Se adaugă 1,5 – 2 litri de apă clocotită și se lasă la înmuiat 1-2 ore. Sau în apă rece, de seara până dimineața.

Când apare senzația de foame, consumați acest terci de hrișcă.

După 30 de minute se poate bea și puțin kefir sau iaurt. Nu depășiți 1 litru pe zi.

Alte alimente permise în cura cu hrișcă și kefir sunt merele, fructele uscate care se adaugă în terciul de hrișcă, ceaiurile și cafeaua fără zahăr.

Beți un litru de apă pe zi. Renunțați la zahăr, sare, grăsimi și alcool.

Dacă țineți cura mai mult timp, puteți diversifica meniurile, incluzând diverse legume.

Exemplu de meniu în cura cu hrișcă și kefir

Micul-dejun: 100 g de terci de hrișcă și cafea neagră;
Gustare: 1 pahar cu kefir și o mână de fructe uscate;
Prânz: 100 g de hrișcă, 200 g de salată din legume și un ceai;
Gustare: un pahar cu suc de roșii fără sare sau un fruct/o legumă (măr verde, castravete, morcov);
Cină: o porție de terci din 100 g de hrișcă și 1 pahat cu kefir

Cât durează cura cu hrișcă și kefir și cât slăbești

Dieta de slăbit cu hrișcă și kefir poate să dureze 3 zile, dar nu mai mult de 10 zile.

Puteți slăbi câte 1 kg pe zi.

În timp ce țineți dieta cu hrișcă și kefir veți avea parte și de alte beneficii.

Aceste ingrediente îmbunătățesc tranzitul intestinal. Ajută la curățarea corpului de toxine.

Cresc rezistența vaselor de sânge și a oaselor. Sau un aspect mai frumos pielii.

Rețete cu hrișcă

Pe site-ul nostru puteți găsi diverse rețete cu hrișcă pe care le puteți încerca:

Clătite din hrișcă și banane – fără zahăr, gluten sau ouă (video)
Lipii din hrișcă verde făcute în tigaie – alternativă fabuloasă la pâinea din grâu
Chifteluțe fără foc, din nucă și hrișcă

Dieta cu hrișcă și kefir păreri

Dieta cu hrișcă și kefir are recenzii bune. Și noi am primit câteva comentarii pozitive la alte articole despre hrișcă de pe site-ul nostru.

Sunt mărturii care vin și din partea bărbaților:

„O ceașcă de iaurt cu o lingură de hrișcă scade glicemia dimineața. Se consumă după ce o noapte au stat împreună la înmuiat” – Geta Radu.

„Un regim dietetic cu hrișcă opărită. Nu mănânci nimic în afară de hrișcă semi-fiartă. Un amic de al meu obez avea 130 de kg, a ținut 40 de zile și a slăbit 40 kg, respectiv câte un kg pe zi. Eu, personal, am rezistat 18 zile, tratându-mă astfel de eritrodermie” – Nicky Ardezianu.

„O recomand. Am folosit hrișca zi de zi și într-adevăr ajută la scăderea glicemiei” – Elena Lili Marin.

„Eu mănânc hrișcă de vreo 4 luni și sincer, mă simt foarte bine” – Mihaela Bahrin.

„Eu o folosesc de doi ani și o recomand și altora. Este mâncarea mea de dimineață. O pun la înmuoat de cu seară, iar dimineața adug fructe: o banană, un măr sau kiwi, sau de obicei fructe de sezon. Merită să încercați!” – Corneliu Magopat.

Surse articol:

1. Giménez-Bastida JA, Zieliński H. Buckwheat as a Functional Food and Its Effects on Health. J Agric Food Chem. 2015 Sep 16;63(36):7896-913. doi: 10.1021/acs.jafc.5b02498. Epub 2015 Sep 3. PMID: 26270637.
2. Kreft M. Buckwheat phenolic metabolites in health and disease. Nutr Res Rev. 2016 Jun;29(1):30-9. doi: 10.1017/S0954422415000190. PMID: 27046048.
3. Noreen S, Rizwan B, Khan M, Farooq S. Health Benefits of Buckwheat (Fagopyrum Esculentum), Potential Remedy for Diseases, Rare to Cancer: A Mini Review. Infect Disord Drug Targets. 2021;21(6):e170721189478. doi: 10.2174/1871526520999201224122605. PMID: 33357186.
4. Stringer DM, Taylor CG, Appah P, Blewett H, Zahradka P. Consumption of buckwheat modulates the post-prandial response of selected gastrointestinal satiety hormones in individuals with type 2 diabetes mellitus. Metabolism. 2013 Jul;62(7):1021-31. doi: 10.1016/j.metabol.2013.01.021. Epub 2013 Feb 26. PMID: 23485142.
5. Tomotake H, Yamamoto N, Yanaka N, Ohinata H, Yamazaki R, Kayashita J, Kato N. High protein buckwheat flour suppresses hypercholesterolemia in rats and gallstone formation in mice by hypercholesterolemic diet and body fat in rats because of its low protein digestibility. Nutrition. 2006 Feb;22(2):166-73. doi: 10.1016/j.nut.2005.01.012. PMID: 16459229.
6. Zou L, Wu D, Ren G, Hu Y, Peng L, Zhao J, Garcia-Perez P, Carpena M, Prieto MA, Cao H, Cheng KW, Wang M, Simal-Gandara J, John OD, Rengasamy KRR, Zhao G, Xiao J. Bioactive compounds, health benefits, and industrial applications of Tartary buckwheat (Fagopyrum tataricum). Crit Rev Food Sci Nutr. 2021 Jul 19:1-17. doi: 10.1080/10408398.2021.1952161. Epub ahead of print. PMID: 34278850.
7. Kim DH, Jeong D, Kim H, Seo KH. Modern perspectives on the health benefits of kefir in next generation sequencing era: Improvement of the host gut microbiota. Crit Rev Food Sci Nutr. 2019;59(11):1782-1793. doi: 10.1080/10408398.2018.1428168. Epub 2018 Feb 9. PMID: 29336590.
8. Rosa DD, Dias MMS, Grześkowiak ŁM, Reis SA, Conceição LL, Peluzio MDCG. Milk kefir: nutritional, microbiological and health benefits. Nutr Res Rev. 2017 Jun;30(1):82-96. doi: 10.1017/S0954422416000275. Epub 2017 Feb 22. PMID: 28222814.
9. Azizi NF, Kumar MR, Yeap SK, Abdullah JO, Khalid M, Omar AR, Osman MA, Mortadza SAS, Alitheen NB. Kefir and Its Biological Activities. Foods. 2021 May 27;10(6):1210. doi: 10.3390/foods10061210. PMID: 34071977; PMCID: PMC8226494.
10. Sfat Naturist, Dieta cu hrisca si kefir: https://sfatnaturist.ro/dieta-cu-hrisca-si-kefir-cat-slabesti-cu-ea-si-cum-o-tii/
11. Nerbal Natural Remedies, Buckwheat-kefir diet: https://herbnaturalremedies.com/buckwheat-kefir-diet/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.