Metabolism lent? Nu, alta e cauza pentru care nu slăbești

Metabolismul încetinit nu este adevăratul motiv pentru care o persoană are probleme cu greutatea.

Chiropracticianul Eric Berg este de părere că alta e cauza.

Nu metabolismul lent este cauza pentru care nu slabesti

Nu metabolismul lent este cauza pentru care nu slabesti: Eric Berg

Metabolismul lent poate fi un diagnostic greșit pentru mulți din cei care nu reușesc să piardă în greutate, oricât de drastică este dieta pe care o urmează.

Metabolismul îndeplinește mai multe funcții în corp, precum: descompunerea alimentelor și transformarea lor în energie, repararea, menținerea temperaturii, eliminarea deșeurilor.

Un alt rol, mai puțin discutat, este cel legat de influența hormonilor asupra caloriilor.

Și cel mai important hormon în relație cu pierderea în greutate este insulina.

ADEVĂRATA CAUZĂ PENTRU CARE NU SLĂBEȘTI: REZISTENȚA LA INSULINĂ

De statutul insulinei depinde dacă organismul arde sau nu grăsimea stocată.

Când nivelul insulinei crește, corpul stochează grăsimea.

Când nivelul ei scade, corpul începe să ardă grăsimea de depozit.

SIMPTOME DE HIPERINSULINEMIE

Iată cele mai frecvente semne ale unui nivel crescut de insulină:

– foame crescută
– apetit crescut pentru carbohidrați
– urinări frecvente
– oboseală
– tulburări cognitive
– dispoziție scăzută
– procent crescut de grăsime pe burtă
– grăsime în ficat
– glucogeneză crescută (ficatul produce o cantitate excesivă de zahăr)

FACTORI CARE CRESC INSULINA

Zahărul și carbohidrații sunt principalii factori care cresc insulina.

Puțini știu că și mâncatul des declanșează insulina.

Ori de câte ori mâncăm ceva, insulina crește.

Excesul de proteine, stresul, inflamația și privarea de somn contribuie de asemenea la hiperinsulinemie.

CUM SĂ SCAZI INSULINA ȘI SĂ SLĂBEȘTI

Eric Berg spune că un nivelul crescut de insulină poate mima un metabolism lent.

De aceea, în loc să vă axați pe creșterea ratei metabolice, fixați-vă un alt obiectiv: reduceți nivelul insulinei!

Eric Berg recomandă în primul rând dieta ketogenică.

Dieta ketogenică

Aceasta presupune un regim alimentar bazat pe un aport minim de carbohidrați. Consumul de proteine este moderat, în timp ce cel de grăsimi este crescut.

Grăsimea, în mod pradoxal, nu îngrașă.

Grăsimea și fibrele din legume nu afectează nivelul insulinei.

Când măriți consumul de grăsimi, țineți consumul de carbohidrați la minim.

Postul intermitent

Al doilea sfat este să țineți post intermitent. Cu alte cuvinte, să lăsați o fereastră considerabilă între mese.

Nimic nu declanșează insulina mai mult decât gustările frecvente.

Citește și – Dieta „O Masă Pe Zi” – slăbești garantat, îți reglezi zahărul din sânge și colesterolul

Unii au obiceiul să roințăie toată ziua câte ceva, nelăsând nici măcar o oră de pauză între mese.

Dieta keto și postul intermitent sunt arme foarte puternice.

Exercițiile fizice intense

Exercițiile fizice sunt extrem de importante. Acestea mențin insulina la un nivel scăzut. Totodată, măresc sensibilitatea la insulină.

Antrenamentele de rezistență și exercițiile intense sunt cele mai eficiente.

Citește și – Recipientele din plastic perturbă metabolismul și ne îngrașă – studii recente alarmante

Evitați stresul. Acesta crește nivelul de stres și implicit insulina.

Stresul este un hormon care controlează glucoza.

Nivelurile crescute de cortizol pot duce la diabet, deoarece acesta transformă proteinele în glucoză.

Suplimente alimentare utile

Puteți lua și anumite suplimente alimentare care pot reduce rezistența la insulină.

Cele mai bune sunt vitamina B1, potasiul și vitamina D.

Consumați oțet de mere – 1 linguriță într-un pahar cu apă.

Citește și – Cura de slăbire cu oțet de mere – bună și pentru diabet sau colesterol crescut

Acesta scade nivelul zahărului din sânge, crește sensibilitatea la insulină și ajută la scăderea grăsimii corporale.

Evitați consumul excesiv de alimente care conțin Omega-6, precum uleiurile vegetale.

Acest tip de acid gras este foarte inflamator.

Inflamația crește nivelul grăsimii din corp și insulina.

Alte ingrediente pe care trebuie să le evitați este monoglutamatul de sodiu. Se găsește în multe produse alimentare.

Somnul insuficient crește de asemenea nivelul insulinei și compromite pierderea în greutate.

Sursă articol: Eric Berg, You don’t have a slow metabolism, it’s this instead: https://www.youtube.com/watch?v=x9DB9ICue-Y&t=505s&ab_channel=Dr.EricBergDC

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.