Dieta ANTI-BURTĂ pentru bărbați, 7 reguli importante – dr. Mihaela Bilic

Bărbații au mai puține celule grase (adipoase) în corp comparativ cu femeile. Partea proastă este că cele mai multe din ele sunt concentrate în regiunea abdomenului. Din acest motiv, consumul excesiv de mâncare duce în primul rând la creșterea circumferinței taliei.

Vestea bună, spune nutriționistul Mihaela Bilic, este că bărbații cu burtă pot ajunge la o talie normală prin corectarea dietei. Celulele grase de pe burtă sunt primele care dispar atunci când o persoană începe o cură de slăbire.

Dieta anti-burta la barbati

„Sunt suficiente câteva zile de restricție calorică, și gata, „răul” a dispărut!”

Această afirmație este pe jumătate adevărată. Eliminarea grăsimii abdominale, mai ales a grăsimii viscerale, nu se face doar prin dietă, ci și prin mult efort fizic.

Pe lângă faptul că majoritatea celulelor adipoase se depozitează la bărbați în zona abdominală, ele pătrund de regulă mai in interior, căptușind organele interne. Acest tip de grăsime, numită grăsime viscerală, crește riscul de boli cardiovasculare și diabet.

7 reguli dietetice anti-burtă

Orice persoană care vrea să slăbească trebuie să își facă puțină ordine în alimentație și să corecteze obiceiurile greșite. Adică: să mănânce la ore regulate, să aibă mese fixe, să reducă porția de mâncare, să aibă grijă cum gătește mâncarea și să limiteze consumul de alcool. În orice caz, regula principală este: mâncat mai puțin dar sănătos.

1. FIXAȚI-VĂ 3 MESE PRINCIPALE

Este extrem de important să vă programați 3 mese principale pe zi. Nu mai mâncați nimic între mese dacă vreți să slăbiți mai rapid. Consumând doar 3 mese pe zi, la 4-5 ore distanță una de alta, ajutăm metabolismul să ardă mai multe calorii decât atunci când mâncăm doar o dată în zi, seara.

Mesele sărite nu ajută la slăbit, dimpotrivă. Caloriile pe care le ingerăm după o perioadă de nemâncare (post) se asimilează mai rapid și sunt convertite direct în grăsime de depozit.

2. EVITAȚI MÂNCĂRURILE GRELE

Deși bărbații sunt mai viguroși și au nevoie de o alimentație mai consistentă, ea nu trebuie să includă în mod neapărat mâncăruri „grele”.

La acest capitol, se recomandă evitarea gătirii alimentelor în stil românesc, cu multă grăsime sau ulei. Dacă vreți să dați burta jos, este esențial să evitați prăjelile, tocăturile, salatele cu multă maioneză, sarmalele, șnițelele, chiftelele, sosurile cu smântână și rântaș.

Citește și Plan de DIETĂ pentru eliminarea GRĂSIMII ABDOMINALE

Carnea slabă, făcută pe grătar sau în cuptor, sosurile de roșii cu mirodenii și mâncărurile cu puțin ulei de măsline sunt o alegere mai bună.

Ideal ar fi ca bărbații să își convingă soțiile să gătească mai sănătos, pentru ca întreaga familie să beneficieze de această schimbare.

3. LIMITAȚI CONSUMUL DE ALIMENTE CALORICE

Cașcavalul, salamurile, brânza topită, margarina, dulciurile – sunt doar câteva exemple de alimente cu un conținut mare de calorii. Le puteți înlocui cu alimente care, deși au un volum mai mare, dețin o cantitate mai mică de calorii: carne slabă, pește, lapte, iaurt, pâine, paste făinoase, fructe și legume.

Evitați pe cât posibil sucurile din comerț, care au o densitate calorică foarte ridicată. Un singur pahar de suc conține circa 5-7 cuburi de zahăr. O sticlă de suc oferă circa 35% din doza zilnică de calorii.

4. REDUCEȚI CANTITATEA DE MÂNCARE

Este cel mai greu lucru pentru bărbații care obișnuiesc să mănânce mult. Cu toate acestea, alimentația tradițională românească, care ne îmbie cu 4 feluri de mâncare la o masă – aperitiv, ciorbă, fel principal și desert – nu este benefică, nici pentru bărbați, nici pentru femei.

Este prea mult, mai ales pentru persoanele inactive din punct de vedere fizic. Sunt suficiente 2 feluri de mâncare la o masă, din care ciorba ar trebui să fie obligatorie. Ciorbele umplu stomacul și mențin sațietatea fără un aport mare de calorii.

Redimensionarea porțiilor este esențială pentru scăderea în greutate. Dr. Mihaela Bilic recomandă reducerea cu 30% a cantității de alimente din farfurie pentru a obține o porție corectă.

Citește și ALIMENTE care contribuie la creșterea GRĂSIMII ABDOMINALE

5. STAȚI DEPARTE DE ZAHĂR

Dacă vreți să mâncați ceva dulce, alegeți deserturile din fructe și stați cât mai departe de dulciurile cu mult zahăr. Acest îndulcitor rafinat conține o doză mare de calorii goale.

Zahărul ajunge rapid în sânge, unde produce creșterea secreției de insulină și în consecință depozitarea grăsimii la nivelul burții.

6. DESPĂRȚIȚI-VĂ DE BERE

Bărbații care vor să dea burta jos nu mai pot continua să bea bere la discreție. Băuturii de bere asociată alcoolul de obicei cu alimente grase sau sărate, care împreună favorizează luarea în greutate prin conținutul mare de calorii.

Trebuie să știți că alcoolul îngreunează arderile de grăsime de depozit și facilitează pe de altă parte conversia caloriilor în țesut gras.

Berea este bogat în zahăr, care afectează ficatul și pancreasul, crescând astfel și mai mult rata de îngrășare.

7. EVITAȚI CARBOHIDRAȚII DUPĂ ORA 18:00

După ora 6 seara, metabolismul devine mai lent. Glucidele consumate nu mai pot fi transformate în energie, ci vor fi convertite în grăsime de depozit.

Este așadar recomandat ca la ultima masă a zilei să evitați pâinea, pastele, orezul, cartofii, mămăliga și orezul. Consumați în schimb o cantitate mai mare de pește, carne slabă și legume fără amidon.

Carbohidrații trebuie introduși la micul-dejun și la prânz, deoarece ei mențin sațietatea timp de 3-4 ore.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Dr. Mihaela Bilic, „Dieta anti-burtă’, Sănătatea are gust, Editura Curtea Veche Publishing, București, 2015, pp. 48-51

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.