Cum te ajută tărâțele de psyllium să slăbești, să reduci colesterolul și glucoza din sânge

Tărâțele de psyllium sunt un ingredient tot mai des folosit în rețetele de pâine fără gluten.

Mulți le includ în dietele de slăbit.

Tarate de psyllium pentru slabit

Tarate de psyllium pentru slabit

Ce beneficii au tărâțele de psyllium

Psyllium (Plantago ovata) este o plantă care crește în India, Pakistan și Bangladesh.

Semințele sale sunt utilizate în medicina tradițională iraniană de foarte mult timp.

În ultimii ani au început să câștige în popularitate datorită faptului că au un conținut foarte mare de fibre.

Au beneficii importante: scad colesterolul, reduc insulina și glucoza din sânge, îmbunătățesc digestia, previn formarea excesului de acid în gută.

Citește și – Tărâțele de psyllium – „șmirghelul” care curăță colonul și taie pofta de mâncare

Cresc numărul de bacterii intestinale benefice.

Ajută la scăderea tensiunii arteriale crescute.

Cresc sațietatea

Tărâțele de psyllium au de 8 ori mai multe fibre decât ovăzul.

Fibrele pe care le conțin sunt fibre solubile. Acestea formează un gel după ce intră în contact cu apa.

Compoziția lor vâscoasă încetinește tranzitul alimentelor în stomac. Astfel se explică de ce cresc sațietatea și reduc senzația de foame.

Spre deosebire de alte alimente care diminuează apetitul, tărâțele de psyllium nu afectează nivelul de energie.

Au efect laxativ

Un studiu apărut în jurnalul „Current Medical Research and Opinion” a arătat că tărâțele de psyllium funcționează mai eficient decât laxativele.

Acestea pot ajuta la tratarea constipației și atenuarea durerilor abdominale.

Citește și – Semințele de psyllium înmuiate ameliorează constipația

Fibrele pe care le conțin trag apa din corp și adaugă mai mult volum scaunului.

Prin faptul că îmbunătățesc tranzitul intestinal, ajută la pierderea în greutate.

Scad grăsimile din sânge

Un studiu realizat în Noua Zeelandă a arătat că tărâțele de psyllium îmbunătățesc profilul lipidelor.

După un consum de 6 g pe zi, timp de 6 săptămâni, acestea au redus cu 4% colesterolul LDL.

Totodată, au crescut sensibilitatea la insulină.

Efectul de scădere a colesterolului total a fost constatat și la o doză de 21 g de tărâțe de psyllium pe zi, timp de 3 săptămâni.

Îmbunătățesc homeostaza glucozei

Fibrele solubile din tărâțele de psyllium au îmbunătățit nivelul de insulină, toleranța la glucoză și metabolismul la pacienții cu diabet de tip 2.

Scad glucoza din sânge

Potrivit unui studiu apărut în Jurnalul Britanic de Medicină, fibrele din tărâțele de psyllium încetinesc tranzitul alimentelor și împiedică urcarea nivelului de glucoza din sânge după masă.

Combat sindromul metabolic

Consumul de psyllium poate ajuta la tratarea sindromului metabolic, conform unui studiu publicat în „Journal of Clinical Gastroenterology”.

Acest efect se datorează acțiunii hipolipidemiante, hipotensive și anti-obezitate a tărâțelor.

Cum se consumă tărâțele de psyllium

Sunt mai multe moduri de administrare a tărâțelor de psyllium.

Le puteți pune într-un pahar cu apă și puțin suc de lămâie sau într-un pahar cu iaurt.

Le puteți adăuga în diferite aluaturi, în smoothie-uri, în prăjituri, în pâine și clătite.

În ziua în care consumați psyllium este indicat să creșteți aportul de apă, pentru a preveni apariția constipației.

Școala Medicală de la Harvard recomandă 10-20 de grame de tărâțele de psyllium pe zi, consumate cu 230 ml de apă. Această cantitate ajută la scăderea colesterolului.

Citește și – 2 lingurițe de tărâțe de psyllium pe zi scad colesterolul

Într-un alt studiu, 20 de grame de tărâțele de psyllium pe zi au ajutat la prevenirea constipației.

Dacă vreți să consumați tărâțele de psyllium pentru slăbit, administrați-le dimineața, înaintea micului-dejun, sau seara, înaunte de culcare.

Nu le ingerați imediat înainte sau după masă.

Precauții și contraindicații 

Nu exagerați cu consumul de psyllium. În doze prea mari, aceste tărâțe pot duce la balonare, diaree sau inflamarea mucoasei stomacale.

Totodată, pot înrăutăți simptomele colonului iritabil și ale ulcerului stomacal.

Începeți de la 1 linguriță pe zi, consumată cu 1 pahar de apă. Dacă nu apar intoleranțe, puteți crește treptat doza.

Evitați tărâțele de psyllium dacă aveți o boală de rinichi sau suneți gravidă.

Nu administrați tărâțele de psyllium în paralel cu alte laxative sau pilule de slăbit.

Sursă articol: Merlin Annie Raj, Charushila Biswas, How psyllium husk works for weight loss, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/psyllium-husk-for-weight-loss/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.