Cum te ajută turmericul să slăbești (studii)

Bazat pe studii științifice

La lista interminabilă de beneficii ale turmericului se mai adaugă o calitate interesantă.

Turmericul ajută la scăderea în greutate. Este concluzia unei recenzii recente, publicate în jurnalul „Frontiers in Pharmacology”.

Cum te ajuta turmericul sa slabesti

Cum te ajuta turmericul sa slabesti: Azerbaijan stockers

Turmericul te ajută să slăbești

Cercetătorii din Iran au investigat efectele curcuminei – substanța activă din turmeric pe pacienți cu sindrom metabolic și afecțiuni asociate.

Au vrut să vadă dacă această substanță ajută la slăbit.

Au revizuit în acest scop 21 de studii la care au participat 1,604 de persoane.

Rezultatele sunt îmbucurătoare.

Citește și – Miraculosul turmeric – leacul tuturor bolilor posibile?

Consumul de curcumină a redus semnificativ:

  • indicele de masă corporală
  • greutatea corporală
  • circumferința taliei
  • nivelurile de leptină (un hormon care reglează cantitatea de alimente consumate, sațietatea și masa corporală)

Todată, a crescut nivelul de adiponectină. Această peptidă are un rol central în afecțiunile corelate cu obezitatea, precum diabetul de tip 2, rezistența la insulină și bolile cardiovasculare.

Datele furnizate de această meta-analiză sugerează un efect promițător al curcuminei la pacienții cu sindrom metabolic.

Limitează creșterea în greutate din cauza dietei grase

Potrivit unui studiu din 2016, curcumina atenuează creșterea în greutate din cauza unei diete bogate în grăsimi și acumularea de grăsime în ficat.

Totodată, a îmbunătățit nivelurile grăsimilor din sânge și sensibilitatea la insulină la șoarecii obezi hrăniți cu o dietă grasă.

Un studiu mult mai vechi, din 1985, a demonstrat că substanța activă din turmeric reduce creșterea în greutate și creșterea de țesut adipos și totodată ameliorează intoleranța la glucoză.

Curcumina a demonstrat un rol protector împotriva creșterii ponderale și a tulburărilor metabolice care survin după o perioadă de scădere în greutate prin dietă și exerciții.

Beneficiile sale în acest domeniu se datorează proprietăților antiinflamatoare.

Conform unui studiu din 2013, polifenolii din turmeric suprimă inflamația cronică din țesuturile grase ale corpului.

Cercetările recente au descoperit că inflamația de grad scăzut (inflamația cronică) este implicată în obezitate.

Curcumina interacționează direct cu țesutul adipos alb și reduce inflamația. Totodată, a demonstrat efecte antioxidante prin care reduce nu doar obezitatea, ci și efectele sale devastatoare asupra sănătății generale.

Citește și – 30 de rețete terapeutice cu turmeric

Turmeric + piper

O combinație eficientă pentru scăderea în greutate este cea dintre turmeric și piper.

Piperul conține piperină, o substanță care mărește absorbția curcuminei în corp cu 2000%. În plus, ajută la scăderea în greutate.

Un studiu din 2015 a arătat că piperina și curcumina cresc rata de diminuare a grăsimii corporale și suprimă markerii inflamatori crescuți în urma unei alimentații grase la animale.

Asigurați-vă așadar că în capsulele pe care le cumpărați există și piper negru.

Nu există o doză stabilită de curcumină. Suplimentele din magazinele naturiste sau farmacii au însă o doză recomandată. Respectați acea doză, dar consultați medicul înainte.

Curcumina se absoarbe mai bine dacă este asociată cu o sursă de grăsime, precum unt, ulei de măsline, avocado, ulei de cocos.

O rețetă pe care o puteți face în casă este laptele de turmeric.

Citește și – Cum să consumi turmericul pentru efecte maxime – 4 trucuri utile

Surse articol:

1. Teich T, Pivovarov JA, Porras DP, Dunford EC, Riddell MC. Curcumin limits weight gain, adipose tissue growth, and glucose intolerance following the cessation of exercise and caloric restriction in rats. J Appl Physiol (1985). 2017 Dec 1;123(6):1625-1634. doi: 10.1152/japplphysiol.01115.2016. Epub 2017 Aug 24. PMID: 28839007; PMCID: PMC5814682: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28839007/
2. Bradford PG. Curcumin and obesity. Biofactors. 2013 Jan-Feb;39(1):78-87. doi: 10.1002/biof.1074. Epub 2013 Jan 22. PMID: 23339049
3. Akbari M, Lankarani KB, Tabrizi R, Ghayour-Mobarhan M, Peymani P, Ferns G, Ghaderi A, Asemi Z. The Effects of Curcumin on Weight Loss Among Patients With Metabolic Syndrome and Related Disorders: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Front Pharmacol. 2019 Jun 12;10:649. doi: 10.3389/fphar.2019.00649. PMID: 31249528; PMCID: PMC6582779: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31249528/
4. Achari AE, Jain SK. Adiponectin, a Therapeutic Target for Obesity, Diabetes, and Endothelial Dysfunction. Int J Mol Sci. 2017;18(6):1321. Published 2017 Jun 21. doi:10.3390/ijms18061321: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5486142/
5. Obradovic Milan, Sudar-Milovanovic Emina, Soskic Sanja, Essack Magbubah, Arya Swati, Stewart Alan J., Gojobori Takashi, Isenovic Esma R., Leptin and Obesity: Role and Clinical Implication, Frontiers in Endocrinology, Vol. 12, 2021: https://www.frontiersin.org/article/10.3389/fendo.2021.585887
6. Raksha Hegde, Is turmeric good for weight loss? Organic Facts: https://www.organicfacts.net/turmeric-weight-loss.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.