3 metode prin care slăbești garantat, demonstrare științific

Supraponderalitatea este una din cele mai mari probleme de sănătate publică la ora actuală. 51,6% dintre adulții europeni au o greutate corporală mai mare decât limita normală.

Potrivit OMS (Organizația Mondială a Sănătății), o persoană este considerată supraponderală dacă are un IMC (indice de masă corporală) mai mare sau egal cu 25. O persoană este obeză atunci când IMC este mai mare sau egal cu 30.

3 strategii prin care slabesti garantat

Dincolo de implicațiile socio-psihologice, obezitatea este extrem de periculoasă, deoarece mărește riscul unui număr semnificativ de boli, îndeosebi de boli cardiovasculare, diabet zaharat sau cancer.

În cazul în care nu se intervine drastic prin strategii și măsuri eficiente, există riscul ca, până în anul 2025, peste 50% din populația lumii să devină obeză. Dar care ar putea fi soluția la epidemia de obezitate din lume?

Cele mai bune strategii de combatere a obezității

Există o multitudine de suplimente, diete și programe de slăbit, astfel încât cei care se documentează de pe internet nu mai știu ce să aleagă.

Întrebarea este: cum alegi o metodă care să fie și eficientă și ușor de urmat? O recenzie publicată în anul 2015 în jurnalul JAMA pare să răspundă cel mai bine la această întrebare.

Citește și:

4 diete de slăbit analizate de experți – avantaje și dezavantaje

Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania au revizuit 12 studii clinice în care au fost implicate 3893 de persoane supraponderale și obeze, care au primit consiliere legată de dietă și exerciții fizice și terapie comportamentală, cel puțin 3 luni.

Oamenii de știință au observat că persoanele care au combinat toate cele 3 strategii au slăbit cel mai mult:

1. Restricție calorică

Participanții au consumat cu 500 de calorii mai puțin în fiecare zi.

2. Mișcare fizică

Subiecții au mers pe jos 20-25 de minute pe zi.

3. Consiliere profesională

Participanții la studiu au primit consiliere de la un medic, de la o asistentă sau de la un nutriționist.

Participanții care au folosit doar una sau două din cele trei strategii nu au avut rezultate la fel de bune ca cei care au urmat planul complet.

Citește și:

Rețete pentru slăbit cu legume și verdețuri care topesc grăsimea

Este evident că o persoană care mănâncă mai puțin și face mai multă mișcare fizică va reuși să slăbească. Acest studiu arată că mai este nevoie de ceva: de suport din partea unui expert.

Sfaturile acestuia te pot ajuta să îți controlezi apetitul pentru dulciuri, să recunoști diferența dintre foame și poftă, să mănânci conștient, să te ții de dietă și să faci sport în ciuda tuturor provocărilor care apar.

A avea o greutate normală înseamnă a trăi sănătos. Iar a trăi sănătos înseamnă a avea un stil de viață sănătos, echilibrat. Acest lucru presupune anumite schimbări pe care trebuie să fii dispus să le faci și să le susții.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Surse:

1. Europeanobesityday.eu, Ziua Europeană Împotriva Obezității, 18 mai 2019, Analiză de Situație: http://insp.gov.ro/sites/cnepss/wp-content/uploads/2016/05/02-Analiza-de-situatie-ZEIO-2019-FINAL-APR.pdf

2. Malia Frey, The Best Weight Loss Methods According to Science, Very Well Fit: https://www.verywellfit.com/study-reveals-the-3-things-you-need-to-lose-weight-3495536<

3. Thomas Wadden, Meghan Butryn, Patricia Hong, Adam Tsai, Behavioral Treatment of Obesity in Patients Encountered in Primary Care Settings: A Systematic Review, Insights Ovid: https://insights.ovid.com/article/00006254-201503000-00013

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.