Carbohidrații din nuci, semințe, legume și fructe – cum îi alegem într-o cură de slăbire

Carbohidrații sunt, probabil, nutrienții care le dau cele mai mari dureri de cap diabeticilor și celor care vor să slăbească.

Mulți se întreabă cât trebuie să fie aportul zilnic de carbohidrați, care sunt cele mai bune surse alimentare și în ce parte a zilei trebuie să îi consume.

Carbohidrati in nuci, seminte. fructe

Pentru a slăbi, trebuie să limitați aportul de carbohidrați la 20 de grame pe zi, care înseamnă circa 5%.

Citește și GUSTĂRI sănătoase, care conțin 5-30 g de carbohidrați

Atenție la legumele amidonoase

Foarte utile în curele de slăbire sunt salatele. De ce? Pentru că acestea conțin mulți nutrienți, multe fibre și au foarte puțini carbohidrați. Iată de ce dieteticienii recomandă cantități uriașe de salate.

În salată nu putem pune însă orice. Este bine de evitat legumele amidonoase. Acestea au mulți carbohidrați și calorii. Așadar, reduceți pe cât posibil consumul de:

  • cartofi, dovleac, păstârnac, porumb, roșii, morcovi, ceapă, fasole, mazăre și sfeclă.

Trebuie să scoateți din meniu și cerealele și zahărul, dar și pâinea, alcoolul și toate produsele de panificație.

Carbohidrați în nuci și semințe

• Nucile braziliene – într-o ceașcă întreagă de nuci braziliene găsim 6 grame de carbohidrați neți

• Alunele caju conțin 36 de grame de carbohidrați

Alunele caju sunt delicioase, dar îți vor aduce o mulțime de carbohidrați, chiar și dacă nu vei mânca o ceașcă întreagă.

• Nucile macadamia conțin 7 grame de carbohidrați per ceașcă. Sunt sărace în carbohidrați și bogate în grăsimi.

• Migdalele au 14 grame de carbohidrați.

Trebuie să stăm așadar cât mai departe de bolurile cu alune caju și migdale!

• O ceașcă de nuci pecan oferă 4 grame de carbohidrați. Sunt cel mai bun tip de nuci pentru dietele de slăbit. Conțin grăsimi sănătoase și sunt low-carb.

Nucile românești, cu 7 grame de carbohidrați per ceașcă. Au un scor bun.

Citește și Cum să alegem cei mai buni carbohidrați 

• O ceașcă de arahide conține 12 grame de carbohidrați, un pic cam mult pentru cineva la dietă. Evitați arahidele prăjite și untul de arahide.

• O ceașcă de semințe de in au 3 grame de carbohidrați. Undă verde la consum! (află AICI dacă poți consuma semințe de in fără probleme).

Semințele de chia au 16 grame de carbohidrați. Deși sunt foarte hrănitoare, consumați-le cu moderație.

Carbohidrați în fructele de pădure

Coacăzele negre – 6 grame per ceașcă de carbohidrați neți.

Afinele – 17 grame de carbohidrați.

Zmeura – cu 7 grame per ceașcă le putem savura fără mustrări de conștiință.

Căpșunele – 10 grame. Nu tocmai bune pentru slăbit.

Știind cum stau lucrurile cu fructele de pădure, când vei vrea să îți preparai un desert sau un shake, optează pentru coacăze negre și zmeură.

Un suc util în curele de slăbire, care are un gust neplăcut de iarbă și pe care mulți îl dezagreează, este sucul de iarba de grâu. Pe acesta îl puteți îmbunătăți adăugând puțină zeamă de lămâie. În acest fel, veți obține o aromă plăcută, fără să fie nevoie să mai adăugați fructe de pădure.

Un avocado pe zi vă oferă în jur de 2 grame de carbohidrați. Iată deci, un aliment potrivit pentru curele de slăbire. Conține multe grăsimi (bune), dar puțini carbohidrați.

Este important să evităm alimentele care stimulează insulina, deoarece acestea afectează greutatea corporală.

Mâncați salate și fiți cu ochii pe carbohidrați. Așa veți pierde în greutate!

Sursă: https://otter.ai/s/XXH5UIBxTJmyE4zx0vWiaA

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.