ALIMENTE de TOAMNĂ sărace în CALORII, care ne pot ajuta să SLĂBIM

Fiecare anotimp are oferta lui specială de legume și fructe din care putem alege. Selecția trebuie să fie mult mai riguroasă pentru cei care țin dietă.

Toamna este anotimpul supelor, tocănițelor, pastelor și a legumelor la cuptor – într-un cuvânt, al mâncărurilor calde și sățioase.

Alimente de toamna care ajuta la slabit

Legumele și fructele de toamnă nu mai sunt atât de bogate în apă precum verdețurile pe care le găsim vara, ci conțin ceva mai multe calorii. De aceea este important să cunoști profilul nutrițional al alimentelor de toamnă și să le alegi pe cele care îți avantajează silueta cel mai mult.

Citește și 13 alimente SĂRACE în CALORII dar surprinzător de SĂȚIOASE

Alimente de toamnă care ajută la slăbit

Legumele rădăcinoase sunt în mod deosebit bogate în minerale (absorbite de rădăcină direct din sol), fibre și antioxidanți și mai sărace în calorii.

• Țelina – 100 de grame de rădăcină de țelină conțin doar 20 de calorii; această legumă ne oferă multe minerale importante, precum magneziu, potasiu, zinc, fosfor și calciu; consumul ei are efecte diuretice, imunostimulatoare și tonice la nivelul sistemului nervos.

• Morcovul – 100 de grame conțin 41 de calorii, de două ori mai mult ca țelina; morcovii sunt însă bogați în antioxidanți puternici, precum beta-caroten și falcarinol, asociați cu prevenirea afecțiunilor oculare și a cancerului.

• Ceapa – 100 de grame conțin 42 de calorii, fiind, în mod surprinzător, mai calorice decât alte legume; cu toate acestea, ceapa este ceva mai bogată în apă și are efecte detoxifiante; cel mai important atu al cepei este că poate combate numeroși patogeni dăunători, datorită proprietăților sale antibacteriene naturale.

• Păstârnacul – 100 de grame conțin 72 de calorii, 5 g de fibre și alți nutrienți valoroși, precum Vitamina A, licopen, calciu, fier și vitamina C; cumpărați această legumă din piață; o puteți adăuga la supe, ciorbe, tocănițe, piureuri, salate din legume fierte etc.

• Ridichea neagră – 100 g de conțin doar 20 de calorii (cea roșie este și mai săracă în calorii); consumul ei este benefic pentru digestie, aparatul respirator, colesterol și vedere; conține vitamina A, vitamina C, fosfor, potasiu, calciu, magneziu și iod.

Citește și Top 10 Alimente Vegetale Pentru Slăbit

• Sfecla roșie – 100 g de sfeclă fiartă conține 37 de calorii; consumul ei este recomandat mai cu seamă în alimentația persoanelor ușor anemice sau slăbite din cauza lipsei de fier; se poate folosi la mâncăruri, sau se poate prepara sub formă de salată cu hrean.

• Dovleacul – 100 de grame de dovleac copt furnizează 20 de calorii; această legumă este bogată în beta-caroten, vitamina C și acid folic, nutrienți care ne pot proteja de cancer și afecțiuni cardiovasculare; îl puteți coace în cuptor, prepara sub formă de supă-cremă, piure sau plăcintă; semințele de dovleac sunt surse bune de Omega-3, zinc, proteine și multe minerale, însă au un conținut mare de calorii.

• Cartofii dulci – 100 de grame conțin 76 de calorii, dar și cantități generoase de vitamina A, potasiu, fier, vitamina C și fibre; datorită faptului că au un indice glicemic mai mic, pot înlocui cartofii albi în dieta celor care vor să slăbească sau suferă de diabet.

• Ciupercile – 100 de grame conțin 22 de calorii; este important să mâncăm ciuperci în sezonul rece deoarece sunt o sursă prețioasă de vitamina D (pe care nu o mai luăm de la soare); totodată, conțin vitamine B și proteine; le putem consuma chiar și în loc de carne în zilele de post; datorită conținutului de seleniu, ciupercile au un efect protector asupra tiroidei.

• Conopida – 100 de grame conțin 24 de calorii; o puteți folosi în loc de orez (mărunțită în robot și călită în tigaie) sau în locul piureului clasic de cartofi (fiartă și pasată) deoarece este mai săracă în calorii și carbohidrați decât orezul și cartofii; la fel ca celelalte legume crucifere (varza, broccoli, ridichea), conopida reduce riscul unor tipuri de cancere și ajută la scăderea în greutate.

Citește și De ce ne ÎNGRĂȘĂM toamna? 7 factori de risc și soluții

• Merele – 100 de grame conțin 52 de calorii; sunt însă bogate în fibre (care dați sațietate), vitamina C (un stimulent important al producției de colagen) și alți antioxidanți; consumați mere de sezon din piață, evitați sortimentele din supermarketuri.

• Perele – 166 de grame de pere conțin circa 100 de calorii; sunt bogate în pectină, un tip de fibră care ține cât mai departe de noi senzația de foame, reduce colesterolul și riscul de boli cardiace sau cancer de colon.

• Roșiile conservate – bulionul, sucul de roșii, pasta de tomate sunt cele mai bune forme de a consuma roșii în sezonul rece; prin fierbere, conținutul de licopen din roșii crește foarte mult.

Mănâncă struguri cu moderație, deoarece aceștia conțin mult zahăr. 

Surse:

1. Dr. Laura Ene, Legume de toamnă care ne ajută să slăbim, Totul despre slăbit: https://totuldespreslabit.ro/legume-de-toamna-care-ne-ajuta-sa-slabim/?inf_contact_key=921a17123f807f2ae5213b636b1bfd0916358d5485884e2f31e6019a0d26c8b0
2. Eat This, The Best and Worst Foods to Eat This Fall: https://www.eatthis.com/best-fall-farmers-market-foods-for-weight-loss/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.