Câte PROTEINE trebuie să consumăm într-o zi pentru a pierde grăsime și a câștiga mușchi

Proteinele fac parte din categoria de macronutrienți, alături de grăsimi și carbohidrați. Sunt considerate „cărămizile” din care este zidit corpul uman. Se găsesc în toate celulele, întrucât sunt necesare pentru construirea de mușchi, oase, dinți, organe interne și piele.

Consumul insuficient de proteine poate afecta așadar toate aceste organe, deteriorând simțitor starea de sănătate a organismului.

Aportul zilnic de proteine

Proteinele ne ajută să slăbim

Proteinele sunt nutrienți-cheie atât pentru creșterea în greutate, cât și pentru slăbit. În ceea ce privește scăderea în greutate, proteinele sunt esențiale deoarece determină corpul să folosească mai multe calorii pentru a le digera.

Pentru a slăbi trebuie să ardem mai multe calorii decât consumăm. Totodată, este important să creștem aportul de proteine, deoarece ele ajută la arderea unui număr mai mare de calorii.

Studiile au arătat că dietele bogate în proteine măresc rata metabolică, adică accelerează ritmul de ardere a caloriilor și de scădere a grăsimii corporale.

Un consum adecvat de proteine poate ajuta atât la arderea grăsimii, cât și la construirea de masă musculară. Totodată, ele reduc apetitul pentru produse alimentare nesănătoase, fiind mai sățioase decât carbohidrații și grăsimile.

Inclusiv consumul de suplimente cu proteină din zer s-a dovedit o strategie eficientă pentru a reduce acumularea de grăsime și creșterea în greutate.

Studii pe dietele de slăbit bogate în proteine

Un studiu pe persoane cu vârsta de 50 de ani a arătat că participanții au reținut mai multă masă corporală slabă și au pierdut mai multă masă de grăsime în timp ce au urmat o dietă de slăbit bogată în proteine.

Un alt studiu a demonstrat că persoanele care consumă puține proteine au un risc mai mare de a se îngrășa.

Aportul de proteine trebuie păstrat la un nivel optim și după încetarea dietei de slăbit, deoarece ajută la menținerea greutății dobândite. Un studiu a arătat că un aport de proteine cu 20% mai mare în perioada de menținere a dus la o redobândire a greutății corporale cu 50% mai mică și a crescut sațietatea.

Indiferent de vârstă, oricine poate slăbi dacă urmează o dietă săracă în calorii dar bogată în proteine, și practică în paralel o activitate fizică de rezistență (ridicarea de greutăți). Aceste strategii ajută la reducerea grăsimii corporale și totodată la menținerea și creșterea rezistenței masei musculare.

Câte proteine trebuie să consumăm zilnic?

Experții de la Institute of Medicine recomandă adulților un minim de 0,8 g de proteine per kg de corp zilnic, echivalentul a circa 56-91 g de proteine pe zi pentru un bărbat și 46-71 g de proteine pe zi pentru femei.

Însă necesarul zilnic de proteine diferă de la o persoană la alta, în funcție de vârstă, nivelul de activitate fizică sau masa musculară. Studiile au arătat că persoanele cu un nivel mai mare de stres sau care desfășoară activități ce solicită mai mult metabolismul au nevoie de o cantitate mai mare de proteine. De exemplu, atleții care ridică greutăți ar trebui să consume 1.2-2 g de proteine per kg pe zi.

Dacă obiectivul vostru este să ardeți grăsime și să câștigați mușchi, optați pentru un consum de 1.5-2 g de proteine per kg pe zi, practicând în același timp exerciții aerobice.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Rajiv M. Mallipudi, Exactly How Much Protein Should You Eat Per Day?Vixen Daily: https://www.vixendaily.com/diet/exactly-how-much-protein-should-you-eat-per-day/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.