Vreți să slăbiți? Mâncați încet, mestecând fiecare gură de mâncare de 30 de ori

Dincolo de calitatea și cantitatea alimentelor consumate într-o cură de slăbire contează foarte mult și modul în care luăm masa, cum și cât timp mâncăm.

Un obicei util nu doar pentru scăderea în greutate ci și pentru îmbunătățirea digestiei este mestecarea alimentelor cât mai mult.

Vreti sa slabiti

Stilul de viață modern a devenit atât de accelerat încât oamenii au din ce în ce mai puțin timp pentru a se bucura de viață. Nu doar mâncărurile sunt pregătite la foc rapid (fast-food), ci și mâncatul se realizează într-un ritm extrem de rapid.

Unele persoane mănâncă repede, de felul lor, așa s-au născut. Altele mestecă fiecare îmbucătură de zeci de ori și petrec mai mult timp la masă. Însă din cauza ritmului rapid în care ne trăim astăzi viețile, mulți dintre noi suntem presați de timp și mâncăm pe fugă.

Persoanele care mănâncă repede au mai multe probleme de sănătate

Dr. Tim Crowe, om de știință, spune că savurarea fiecărei guri de mâncare ar putea fi secretul pierderii în greutate pe termen lung.

Persoanele care vor să slăbească dar au obiceiul de mânca repede ar trebui să acorde mai multă atenție acestui aspect. Un studiu recent a descoperit că la cei care mănâncă repede, riscul de a se simți mai greoi și de a avea mai multe probleme de sănătate este mai mare. 

Această problemă le-a atras atenția cercetătorilor din domeniul nutriției. Astfel, în 2017, japonezii au dorit să afle cât de mult influențează mâncatul repede greutatea corporală și riscul de sindrom metabolic – o combinație de tulburări care cresc riscul de boli cardiace, diabet și accident vascular cerebral.

Cercetătorii au urmărit obiceiurile alimentare și nivelul de sănătate a circa 1.000 de adulți, femei și bărbați, pe o perioadă de 5 ani. Înainte de studiu, participanții au fost împărțiți în 3 grupuri, în funcție de ritmul de mâncat pe care ei l-au considerat a fi încet, normal sau rapid.

Mâncatul rapid – asociat cu risc crescut de îngrășare și sindrom metabolic

După 5 cei ani de studiu, peste 11% din cei care mâncau repede au dezvoltat sindrom metabolic, comparativ cu procentul de 6,5% constatat la persoanele care mâncau normal și cu procentul de 2.3% a celor care mâncau încet.

Mâncatul repede a fost de asemenea asociat cu un risc mai mare de creștere a greutății corporale, a circumferinței taliei și a profilului de grăsimi (lipide) din sânge.

Rezultatele acestui studiu susțin descoperirile anterioare din studiile de laborator care au arătat că cei care mănâncă repede se simt mai puțin sătui la sfârșitul mesei și de aceea au tendința de a mânca mai mult mai târziu.

Întrucât este nevoie de timp pentru ca semnalele mecanice și hormonale să ajungă de la stomac la creier pentru a-i transmite acestuia că suntem sătui, dacă vom mânca mai încet vom permite acestui sistem să funcționeze optim. 

Mâncatul repede duce la fluctuarea nivelului de zahăr din sânge și la apariția rezistenței la insulină.

Dacă vom mânca mai lent, vom mânca mai puțin

Beneficiile mestecatului îndelung sunt bine-știute. Un studiu din 2014 a arătat că persoanele care au dublat numărul de mestecări a fiecărei îmbucături au mâncat cu 15% mai puțin la o masă.

Chiar dacă au mâncat mai puțin, gradul de sațietate după masă a fost același. Avantajul este că au avut un aport mai mic de calorii.

Regula de 20 de minute 

Specialiștii spun că masa trebuie servită în circa 20 de minute. Iată cum puteți să vă încadrați în acest interval:

mestecați fiecare gură de mâncare de 30 de ori
– așezați-vă lângă o persoană care mănâncă încet și încercați să țineți pasul cu ea
– puneți jos lingura sau furculița între îmbucături
– folosiți scobitori sau mâncați cu furculițe sau linguri mai mici
– nu vă umpleți farfuria, astfel încât să vă simțiți obligați să terminați tot, chiar dacă nu mai puteți.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Dr Tim Crowe, Eat Slowly and Lose Weight: https://www.healthyfood.com/advice/eat-slowly-and-lose-weight/?state=requireSubscription

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.