Alimente cu zero CALORII – există așa ceva?

Reușita unei diete de slăbit constă în reducerea aportului de calorii sau arderea lor prin mai multă mișcare fizică. Caloriile sunt o măsură a energiei stocate în alimente sau în țesuturile corpului.

Unele alimente sunt mai des folosite în dietele de slăbit datorită faptului că conțin așa zisele „calorii negative”.

Alimente cu zero calorii

Acest termen se referă la un aliment care determină corpul să folosească mai multe calorii pentru a-l consuma, digera și procesa decât numărul de calorii pe care el îl conține în mod natural.

Alimente cu calorii negative

Alimentele promovate ca fiind negative din punct de vedere calorii sunt de regulă fructele și legumele cu un conținut mare de apă, precum:

• salata verde – 35 g conțin 5 calorii și 95% apă
castraveții – 50 g conțin 8 calorii și 95% apă
apio – 100 g conțin 14 calorii și 95% apă
broccoli – 90 g conțin 31 de calorii și 89% apă
roșiile – 180 g conțin 32 de calorii și 94% apă
pepenele – 150 g conțin 46 de calorii și 91% apă
morcovii – 130 g conțin 52 de calorii și 88% apă
merele – 110 g conțin 53 de calorii și 86% apă
grepfrutul – 230 g conțin 69 de calorii și 92% apă

Alte alimente similare care pot face parte din această listă sunt lămâile, varza, fructele de pădure și dovleceii.

Experții în domeniul nutriției susțin că nu există alimente calorice care pot determina corpul să folosească mai multe calorii decât conțin pentru a le metaboliza.

Deși nu există așa ceva ca alimente cu „calorii negative”, cele listate mai sus sunt totuși sărace în calorii și au un conținut bogat în apă și nutrienți. Ele pot ajuta cu siguranță la slăbit. Se pot consuma chiar și în cantități mari, fără să riscăm un aport prea mare de calorii.

Iată și alte alimente sărace în calorii dar bogate în nutrienți ce pot face parte dintr-o dietă de slăbire sănătoasă:

spanacul – 30 g conțin 7 calorii, vitaminele A, K și minerale
• varza kale – 20 g conțin 7 calorii, vitaminele A, C și K și minerale
cartofii – 75 g conțin 58 de calorii, potasiu, vitaminele B6 și C
zmeura – 125 g conțin 64 de calorii, vitamina C și mangan
afinele – 150 g conțin 84 de calorii, vitaminele C și K, mangan, antioxidanți

Vezi și 13 alimente SĂRACE în CALORII dar surprinzător de SĂȚIOASE

Dintre alimentele sărace în calorii dar bogate în proteine, cele mai bune alegeri sunt:

ouăle – 1 ou conține 78 de calorii și 6 g de proteine
mușchiul de porc – 85 g conține 91 de calorii și 15 g de proteine
• pieptul de pui – 85 g conțin 110 de calorii și 22 de proteine
• iaurtul grecesc simplu – 170 g conțin 100 de calorii și 16 g de proteine, plus probiotice
somonul – 85 g conțin 121 de calorii și 17 g de proteine, plus Omega-3

Toate aceste alimente pot fi incluse într-o dietă de slăbit echilibrată, sănătoasă, bogată în nutrienți. Nu căutați așadar alimente care au doar un conținut sărac în calorii pentru a slăbi.

Proteinele sunt la fel de importante pentru pierderea în greutate. De pildă, corpul folosește mai multe calorii pentru a arde alimentele bogate în proteine decât alimentele bogate în grăsimi sau carbohidrați.

Merele, caisele, pepenele, spirulina, scorțișoara sunt alte ingrediente care pot fi incorporate într-un regim restrictiv din punct de vedere caloric.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Surse bibliografice:

1. Sarah Barns, The 20 foods that contain NO calories revealed – including apples, strawberries and watermelon, The Sun: https://www.thesun.co.uk/living/2582400/the-20-foods-that-contain-no-calories-revealed-including-apples-strawberries-and-watermelon/
2. Sharon Feiereisen, 10 “Zero-Calorie” Foods That Aren’t Really Zero Calories, Reader’s Digest: https://www.rd.com/health/diet-weight-loss/zero-calorie-foods-that-arent-zero-calories/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.