Apa MINERALĂ (carbogazoasă) ÎNGRAȘĂ sau nu?

Foarte multe persoane care țin cură de slăbire se întreabă dacă apa minerală carbogazoasă îngrașăGreutatea corporală este rezultatul unui cumul de factori, care țin de genetică, de stilul de viață, de nivelul de sănătate, de obiceiurile alimentare, de stres și de vicii.

Apa minerala ingrasa sau nu

Scăderea în greutate se obține așadar printr-un efort consistent care presupune modificarea stilului de viață. Ceea ce bem contează la fel de mult pentru siluetă ca ceea ce mâncăm.

Apa reprezintă cea mai bună băutură în cadrul oricărei diete, din simplul motiv că este naturală și nu conține calorii. Ce putem spune însă despre apa minerală carbogazoasă, spre care suntem atrași în timpul zilelor călduroase de vară?

Experții spun că apa carbogazoasă poate fi un produs bun pentru persoanele care obișnuiesc să bea multe sucuri acidulate și vor să renunțe la ele, înlocuindu-le cu ceva la fel de acidulat dar mai sărac în calorii.

Apa carbogazoasă este sățioasă, dar provoacă foame

Apa carbogazoasă sau apa minerală se obține printr-un adaos de dioxid de carbon sub presiune. Acesta este un acid carbonic slab, care dă apei aciditatea specifică. Bulele de aer acidulate dau senzația de răcorire și în același timp umplu spațiul din stomac.

Un studiu publicat în anul 2012 în Journal of Nutritional Science and Vitaminology a arătat că apa carbogazoasă consumată pe stomacul gol este mai sățioasă decât apa plată. Autorii cred că acest lucru se datorează faptului că apa carbogazoasă crește activitatea gastrică și ritmul inimii – care contribuie la senzația de plenitudine. Acest efect poate fi benefic pentru slăbit în sensul că împiedică supra-alimentarea.

Cu toate acestea, sațietatea oferită de această apă este de scurtă durată.

Un studiu mic apărut în anul 2017 în Obesity Research & Clinical Practice a comparat efectele apei carbogazoase cu efectele apei plante asupra producției de grelină (hormonul foamei), pe un grup de șobolani. Cercetătorii au descoperit că șobolanii care au consumat apă carbogazoasă au avut niveluri mai mari de grelină și au luat în greutate într-un ritm mai rapid decât șobolanii care au băut apă plată.

Apa plată are același efect de umplere ca apa minerală, potrivit unui studiu din 2015, publicat în jurnalul Obesity. Persoanele care beau 2 pahare de apă plată cu 30 de minute înainte de masă vor consuma cu 40 de calorii mai puțin la masă sau cu 200 de calorii mai puțin pe parcursul întregii zile. Consumul de apă plată după masă poate ajuta de asemenea la slăbit.

Din cauza efectului de umflare a burții, apa carbogazoasă poate provoca un disconfort abdominal, dând impresia de îngrășare. La persoanele care nu sunt obișnuite să bea acid, apa minerală poate provoca mai mult o senzație neplăcută de balonare și flatulență (gaze) decât sațietate.

Părerile sunt așadar împărțite. Fiecare trebuie să decidă pe cont propriu dacă apa minerală îi face bine sau nu, sau mai bine să consulte nutriționistului.

Apa plată, îmbogățită cu mentă proaspătă, suc de lămâie sau felii de citrice poate fi la fel de atractivă ca apa minerală.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Surse:
1. Meg Campbell, Carbonated Water and Weight LossLIVE STRONG: https://www.livestrong.com/article/532893-carbonated-water-and-weight-loss/
2. Jill Corleone, Kirsten Nunezon, Side Effects of Carbonated Water, LIVESTRONG: https://www.livestrong.com/article/187219-carbonated-water-side-effects/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.