Cum să MĂNÂNCI mai puțin și să dobândești MODERAȚIA – dr. Mihaela Bilic

Una din cele mai mari dificultăți cu care se confruntă persoanele care vor să slăbească este pofta crescută și dorința impulsivă de a mânca. Acesta este de altfel unul din motivele pentru care au acumulat o greutate corporală mare în primă instanță și au ajuns în situația de a slăbi.

Nutriționistul Mihaela Bilic prezintă câteva în cartea sa „Sănătatea are gust – ghid pentru slăbit” câteva strategii prin care cineva poate să dobândească o anumită cumpătare în raport cu alimentația.

Cum sa dobandim moderatia in raport cu mancarea

Însă calea de mijloc, adică moderația, este cea mai grea. Foarte multe persoane se descurcă mai bine cu extremele decât cu moderația. Adică pot să se abțină total de la mâncat, însă când vine vorba să mănânce mai puțin, nu prea reușesc.

Dr. Mihaela Bilic spune că la baza mâncatului excesiv nu se află o dorință reală a organismului, ci o reacție compulsivă a creierului.

Dietele restrictive nu sunt cea mai bună soluție pentru a slăbi. Din contră, mâncatul prea puțin sau prea mult (înfometare-îmbuibare) este cel care duce la îngrășare.

Metode prin care putem dobândi moderația 

„Dacă vreți ca viața voastră să nu fie o permanentă cură de slăbire”, spune dr. Mihaela Bilic, trebuie să învățați cumpătarea, adică măsura. Trebuie să ne întărim voința pentru a putea refuza un aliment sau o poftă atunci când nu ne este foame.

Trebuie să devenim liberi față de dorința puternică de a mânca excesiv. Cum putem face acest lucru?

„Mâncând din tot, dar nu tot! Fiți moderați, adică optați pentru mai puține privațiuni, mai puține interdicții și nu în ultimul rând mai puțină mâncare”.

Metoda 1: Lăsați 30% din mâncare în farfurie

Adulții nu trebuie să se mai ghideze după îndemnul părinților de a mânca tot din farfurie. Dimpotrivă, dacă țin la silueta lor, trebuie să înceapă să practice moderația. O cantitate mai mică de mâncare consumată înseamnă mai puține calorii și șanse mai mari de a slăbi.

Dacă lăsați mai mult de un sfert din mâncare în farfurie, veți putea continua să mâncați din toate, dar în cantități mai mici. Motivați-vă singuri spunându-vă că ați mâncat suficient și că trebuie să vă opriți înainte de a termina totul din farfurie.

Acest lucru vă va da o anumită superioritate în raport cu mâncarea, și vă veți simți stăpâni pe propriile impulsuri și dorințe.

Metoda 2: Tăiați cu 30% din dimensiunea porției din farfurie

Cea mai simplă și rapidă soluție de a slăbi este reducerea porției. Reducerea cantității de mâncare ne permite să mâncăm tot ce ne place, fără să renunțăm la nimic. O porție mai mică de mâncare va avea cu siguranță o cantitate mai mică de calorii.

Calculați dimensiunea porției actuale și tăiați 30% din ea. De exemplu:

– 2 felii de pâine în loc de 3
– 5 linguri de mazăre în loc de 7
– Jumătate de croissant în loc de unul întreg
– 4 felii de pizza în loc de 6

Metoda 3: Reduceți numărul felurilor de mâncare

Persoanele care nu pot mânca porții mai mici din cauză că nu se simt sătule, pot reduce cel puțin numărul de mâncăruri de la o masă, sau să consume doar un singur fel.

Mai exact, cei care obișnuiesc să mănânce două feluri de mâncare, trebuie să opteze doar pentru unul din ele. În cazul în care mâncați doar un singur fel, puteți exclude pâinea sau sosul, băuturile răcoritoare, alcoolul sau desertul.

Pentru a obține o restricție calorică ceva tot trebuie tăiat din meniu. Obișnuiți-vă să alegeți între mai multe alimente și să consumați doar unul singur:

„Sau pâine, sau cartofi, sau ciorbă, sau felul doi, sau aperitiv, sau desert, sau fructe, sau suc”.

Nu trișați. Nu eliminați legumele pentru a păstra friptura sau cartofii prăjiți. Nu eliminați fructele pentru a consuma desertul. Faceți alegeri bune pentru a slăbi sănătos.

Dacă deja ați ajuns la o fază în care cantitatea de alimente este deja mică, puteți merge mai departe, înlocuind alimentele hipercalorice cu alimente hipocalorice.

De pildă, schimbați cașcavalul cu brânză de vaci proaspătă sau urdă, șnițelul prăjit cu carne la grătar, prăjiturile cu înghețata.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Dr. Mihaela Bilic, Moderația. Cum să mănânci mai puțin, Sănătatea are Gust – Ghid pentru slăbit, Editura Curtea Veche Publishing, București, 2015, pp. 184-185, 187-189

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.