Dușmanii METABOLISMULUI și alimente care ajută la arderea CALORIILOR

Metabolismul încetinit sau rapid este motivul pentru care unele persoane se îngrașă repede, respectiv altele sunt slabe oricât de mult ar mânca.

Cei care au un metabolism accelerat își permit să consume cantități mari de alimente sau mese dese, fără ca greutatea lor corporală să fie afectată în vreun fel. Cei cu metabolismul lent se pot îngrășa doar din 2 mere și 1 cană cu lapte, spune dr. Mihaela Bilic.

Dusmanii metabolismului si alimente care ard calorii

METABOLISM LENT VS. METABOLISM RAPID

Dincolo de factorii genetici sau de metabolismul cu care se naște fiecare, există și alte lucruri care pot influența arderea caloriilor, într-un ritm la lent sau mai rapid.

Depozitele de grăsime care se formează în corp rezultă din caloriile pe care organismul nu le mai poate arde/cheltui pentru energie.

Nutriționistul Mihalea Bilic spune că persoanele cu un metabolism încetinit nu reușesc să slăbească nu atât din vina metabolismului, ci pentru că încă consumă mai multe calorii decât cheltuie corpul lor.

DUȘMANII METABOLISMULUI

Metabolismul este reglat în mare parte de glanda tiroidă, prin 2 hormoni: T3 și T4. Modul în care ei funcționează determină modul în care substanțele din alimentele consumate sunt convertite în energie la nivelul celulelor din corp. Sănătatea glandei tiroide se menține prin zinc, seleniu și alte minerale esențiale.

Unele alimente pot afecta funcția glandei tiroide și implicit metabolismul și cantitatea de calorii cheltuite. Acestea sunt îndeosebi legumele crucifere, precum broccoli, conopida, andivele și varza. Ele blochează efectele hormonilor tiroidieni și dacă sunt consumate excesive, pot duce la hipotiroidism.

Dr. Mihaela Bilic recomandă persoanelor cu un metabolism încetinit din cauza hipotiroidiei să evite consumul de soia, varză, broccoli și alune.

Studiile au arătat că prin prepararea termică, legumele crucifere nu mai au efecte anti-tiroidiene, deci ar putea fi consumate gătite și în cantități mici, nu crude și regulat.

Top 10 ALIMENTE CARE INTENSIFICĂ ARDEREA CALORIILOR

Eficiența unei cure de slăbire se bazează pe mai mulți factori. Cel mai important este restricția consumului de calorii. Trebuie să știm însă că există anumite alimente care ajută inclusiv la arderea caloriilor. Iată 10 dintre cele mai eficiente în acest sens:

• Ardeiul iute – conține capsaicină, o substanță care ajută la dilatarea vaselor de sânge, reduce durerile și intensifică arderile metabolice cu 25%
• Ghimbirul – are efect termogen (de încălzire a corpului), pune sângele în mișcare și accelerează metabolismul
• Wasabi (pastă de hrean) – stimulează circulația sangvină, transpirația și termogeneza
• Fructele de mare – conțin minerale benefice pentru tiroidă, precum zinc, seleniu, crom și iod
• Carnea roșie – conține multe proteine, care determină organismul să cheltuie mai multe calorii pentru energie
• Ouăle – au efecte similare cărnii
• Somonul – conține tiroizină, un aminoacid care ajută la sinteza hormonilor tiroidieni
• Iaurtul – conține iod, zinc, crom și vitamine din grupul B
• Spanacul – bogat în minerale și vitamine
• Ceaiul verde – stimulează detoxifierea corpului

Cumpără de aici:

Sursă: Dr. Mihaela Bilic, „Pentru cei cu metabolism încet”, Sănătatea are Gust, Ghid pentru Slăbit, Editura Curtea Veche Publishing, București, 2015, pp. 149, 158-159

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.