De ce la un moment dat nu mai reușești să scazi în GREUTATE chiar dacă ții cură de slăbire

Printr-un reducerea aportului de calorii, prin echilibrarea meselor și mișcare fizică mai multă, orice persoană poate vedea rezultate în ceea ce privește scăderea în greutate.

La un moment dat însă este posibil să apară un blocaj. Greutatea corporală stagnează și persoana care ține dietă nu mai slăbește. Este o situație pe care specialiștii o numesc „fază de platou”.

De ce nu mai slabesti chiar daca tii dieta

 

Faza de platou poate dura câteva zile, câteva săptămâni sau chiar câteva luni. În această perioadă există riscul de a pune înapoi kilogramele pierdute.

Faza de platou, în care nu mai pierzi în greutate

Cea mai notabilă scădere în greutate are loc în primele săptămâni de dietă. Regimul alimentar hipocaloric stimulează arderea glicogenului pentru producția de energie și eliminarea apei din corp, producând astfel o scădere ponderală vizibilă. Acest efect însă nu durează mult timp.

Pe lângă grăsimea eliminată, este redusă și masa musculară. Mușchii sunt importanți pentru scăderea în greutate deoarece ei mențin rata metabolică (arderea caloriilor).

Prin scăderea masei musculare are loc o încetinire a metabolismului. De aceea în faza de platou corpul arde mai puține calorii decât înainte de începerea curei de slăbire, chiar dacă dieta este tot hipocalorică.

Mai pe înțelesul tuturor, faza de platou înseamnă un punct în care caloriile arse sunt egale cu numărul de calorii consumate.

Ce măsuri trebuie luate

Dieta hipocalorică poate ajuta doar la păstrarea greutății corporale, nu însă și la slăbit. Dacă nu vreți să vă opriți aici, ci să slăbiți mai mult, trebuie să reduceți și mai mult aportul de calorii sau să faceți mai multă mișcare fizică pentru a depăși faza de platou.

Acest lucru nu ar trebui să fie greu, din moment ce deja ați reușit să vă însușiți un regim de viață sănătos, cu o dietă echilibrată. În faza următoare trebuie să mai adăugați ceva, să mai faceți un efort în plus.

Cel mai important lucru este ca atunci când vedeți că v-ați oprit din slăbit să nu renunțați la dietă. Urmați aceste sfaturi pentru a trece la următorul nivel și a continua să eliminați kilograme în plus:

1. Nu vă abateți de la dietă. Nu faceți compromisuri. Nu consumați mai mult decât aveți voie, nu renunțați la durata de mișcare fizică recomandată. Toate aceste lucruri pot contribui apariția fazei de platou.

2. Reduceți numărul de calorii. Consumați mai puține calorii decât înainte de a ajunge la faza de platou. Nu mergeți însă mai jos de 1.200 de calorii pe zi, pentru a nu stârni senzația de foame și riscul de supraalimentare.

3. Faceți mai multă mișcare. Dacă vreți să slăbiți mai mult, măriți timpul de exerciții fizice peste 30 de minute, sau gradul de intensitate. Mișcare fizică mai intensă ajută la arderea mai multor calorii. Este foarte important și mersul regulat pe jos, sau desfășurare de alte activități în aer liber, nu numaidecât sport sau exerciții fizice standard.

Pentru a fi sigur că nu rămâneți blocat în faza de platou, discutați cu nutriționistul, care va stabili noi strategii dietetice. Chiar dacă nu reușiți să slăbiți mai mult, ați făcut totuși un pas înainte.

O scădere cât de mică a greutății corporale contează în ceea ce privește reducerea riscului de boli cronice, precum cele cardiovasculare sau metabolice.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Regina Maria, „De ce la un moment dat nu mai scad in greutate?” https://www.reginamaria.ro/articole-medicale/de-ce-la-un-moment-dat-nu-mai-scad-greutate

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.